NUSRET NEDEN ELEŞTİRİLİYOR?

Admin
Admin
Yayın Tarihi : 06-11-2012 22:42
Tabi çok gündeme gelirseniz, eleştireniniz de çok olur. Nusret'te de böyle oldu. Hemen hemen her gün Nusret'le ilgili bir eleştiri duymaya başladım. Kimisi çok pahalı diyor, kimisi yer bulamadığından şikayet ediyor, kimisi ekmek verilmemesinden, kimisi de garsonlardan şikayet ediyor. Gittiğim gecce, hesabı isteyen kalabalık bir grup yine bana şikayette bulundu. "Kenan Bey 2 bin TL hesap geldi, yemek yemedik ki?" dedi Nusret'te.. 7 kişiydiler, yabancı misafirleri vardı. Şef Erkan'ı çağırdım ve konuyu sordum. Evet yemek yememişler ama bir şişe şampanya ve bir şişe Belveder votka açtırmışlar. O hesap bana mantıklı geldi. Yemek yemiyorsun ama şampanya ve Belveder açtırıyorsun o zaman yemek yiyip yememen önemli değil ki? Şampanya ve kaliteli votka şişe açtırıyorsanız, "et restoranında bu kadar hesap olmaz ki" demek doğru olmaz. Bir de aşağıdaki şikayet mailini okuyalım ve yorumu sonra yapalım. * * * Kenan Bey Selamlar, Bayram tatili için bulunduğumuz İstanbul'da bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine NUSR-ET STEAKHOUSE'a gittik. ilk defa gittiğimiz bir mekan olması sebebiyle menü istedik fakat bizimle ilgilenen garson menülerinin olmadığını bize kendisinin seçimimizde yardımcı olacağını söyledi, işte burada garsonun baskıcı tavrı başladı; Öncelikle makarna lokum ve kafesten duble yaptıracağını söyledi; her ne kadar çok aç olmadığımızı söylediysek bile bize bunlar çift porsiyon olarak geldi. Ekmek istememe rağmen ekmek verilmeyeceğini söyledi, bu arada her masada değişik ekmek sepetlerinin olduğunu söylemeden geçemeyeceğim; ayrıca patates yerken tepemize dikilip!!!! lütfen patates yemeyin buraya et yemeye geldiniz şeklinde sözler söylemeye başladı. Hayatımda ilk kez böyle bir garson baskısı yaşadım; istediğim siparişin 2 katını yemek durumunda kaldım, ekmek isteyemedim, patates yerken azarlandım. Etlerin kaldığını üstüne içilen çaylardan ücret alındığını özellikle belirtmek isterim. 1000 tl hesap gelen bir mekanda çaydan para almak neyin nesi anlayamadık. Yemeklerin bu kadar lezzetli olduğu bir yerde calışan bir garsonun bu kadar sert ve baskıcı olması; geleneksel içeceğimiz olan demleme çaydan para alınması böylesi güzel bir mekan için çok büyük bir eksi, umarım hatalarını en kısa zamanda farkederler çünkü kimse vazgeçilmez değildir; özellikle trendlerin çok çabuk değiştiği, tüketimin çok ve hızlı olduğu bir şehirde... Sevgi ve saygılarımla. Zeynep Aşık Güleryüz * * * Bu şikayeti gittiğim akşam yüz yüze konuştum. Şef Erkan, Zeynep Aşık hanımı hatırladı ve 6 kişi olduklarını söyledi. "biz her müşterimize aynı şekilde davranıyoruz Kenan Bey. Yani buraya et yemeye geldiniz, patates-ekmek yemeyin diyoruz esprili şekilde. Patates veriyoruz zaten her masaya ama yine de uyarıyoruz. Sadece ekmek vermiyoruz. Hanimefendi bizi yanlış anlamış" dedi Şef Erkan. Olabilir belki müşteri henüz bu tip bir diyaloğa hazır değildir. Aslında Dragon Çin Restoranında da ekmek gelmez ve istemezsiniz zaten. Fakat Nusret'de o müthiş köfteler ekmeksiz olmuyor ve bazı masalarda kızarmış ekmek dilimlerini bende gördüm. Abartmadan ekmek veriyorlar. Adamına göre verip-vermemek olunca da müşterinin yanlış anlaması çok normal. Fiyat konusuna gelince şunu söyleyebilirim. Evet Nusret'te menü yok. Sistemleri bu. Ama Nusret'i ve sistemini bilmek lazım. Kapı girişinde tezgahta duruyor tüm etler. Ben de ara sıra gidip "şundan istiyorum, bundan istiyorum. Bu kaç para, şu kaç para" diyorum. Kendim görüp seçiyorum ve ne ödeyeceğimi biliyorum. Benim en sevdiğim et tarzı "kafes" tabir edilen pirzola.. (resimdeki).. 175 TL. Ama inanın 4 kişiye yeter. O görkeme, servise, lezzete fiyat normal. Zeynep hanıma çay konusunda yüzde bin katılıyorum. Kesinlikle ücretsiz verilebilir. Atla-deve değil. Nusret de "olabilir ağbi" dedi.. Dünyanın her yerinde iyi restoranlar, iyi müşterilerine bir jest yapıyorlar. New York'ta açılması planlanan Nusret'te de geleneksel Türk çayımız neden ücretsiz olmasın değil mi Nusret? [resim=20121106resim-185624C7][/resim] [resim=20121107resim-185624D6][/resim]