El Calafate ve Perito Moreno Buzulu

Admin
Yayın Tarihi : 28-03-2014 14:36
[resim=20140328resim-143658LJ][/resim] Haritada gördüğünüz üzere, Güney Amerika'nın en ucundaki El Calafate'ye mutlaka gidin dediler. "Buraya kadar gelmişken, Perito Moreno buzulu görmeden dönmeyin" diye de eklediler. THY Buenos Aires Müdürü Mustafa Doğan söyledi bunları ve yanımıza da Pazarlama Müdürü Numan Çizmecioğlu'nu verdi. Çünkü, Numan Çizmecioğlu Arjantin'e tayin olmadan önce İspanyolca'yı su gibi öğrenmiş. Bu da THY'nin Buenos Aires başarısında çok önemli bir faktör olmuş. [resim=20140328resim-143728GU][/resim] Gurme-mimar Ali Esad Göksel, "Ben daha önce gördüm gelmeyeceğim" dedi. Gezilerde bir kişi grubu bozdu mu çok kızıyorum. Gördüysen gördün, en azından hepberaber olurduk ve sen bize tecrübelerini anlatırdın dedik ama Ali Esad, nuh dedi peygamber demedi! ve gelmedi. O gelmeyince biz Mehmet Yaşin, Teoman Hünal ve Ali Genç ile birlikte El Calafate'ye uçtuk. Arjantin'in bayrak taşıyıcısı şirketi Aerolineas Argentinas ile 3,5 saatlik mesafe uçunca THY'nin farkının ne kadar büyük olduğunu bir kez daha anlamış oldum. Kabiniçi business yemek servisi sadece sandviç ve kek. Oysa biz THY ile İstanbul-Bodrum uçarken bile çok güzel bir servis ile karşılaşıyoruz. Neyse sağ salim El Calafate'ye indik ve Devlet Baskani Cristina Fernandez de Kirchner’e ait olan Alto Calafate otelimize yerleştik. Sonra özel bir araçla birlikte Perito Moreno buzullarına doğru yola koyulduk. Ben karşıma ne çıkacak, nasıl bir şey çıkacak, Ali Esad gelmediğine göre kötü mü diye düşünürken, öyle bir doğa mucizesi çıktı ki, şaştım kaldım. Resimlerde gördüğünüz ve videosunda izlediğiniz gibi muhtşem bir şeymiş bu. [url=https://www.gecce.com.tr/video-perito-moreno-buzulu]video[/url] [resim=20140328resim-144001WB][/resim] İsmini, kaşifi Francisco Moreno’dan alan buzul Patagonya’nın El Calafate şehrinden 78 kilometre uzaklıkta. Ortalama 74 m yükeklik ve 170 m derinliğe ulaşan bu devasa buzul Patagonya’nın en büyük turist atraksiyonlarından birisi. Çok güzel bir doğanın içinde, çok güzel bir ortam hazırlanmış. Labirent gibi merdivenlerden istediğiniz bir açı seçerek iniyorsunuz ve doğa harikası buzulları seyrediyorsunuz. [resim=20140328resim-144043UI][/resim] Zaman zaman kopan parçaların Argentino gölüne çarpışı muazzam bir görsel ve işitsel doğa olayı. Bize, 5 yılda bir kez olan suların içinden çıkan kristalleşmiş buz parçacıkları denk geldi. Ne şanslıymışız. Kendimi Süpermen filmindeki Kripton gezegeninde sandım. Orada saatlerce oturup, buzulların parçalanmasını izleyebilirdim ve zaten yerimden kalkamadım. Dolaşmadığım açı kalmadı ve gerçekten böyle bir mucizeyi, doğa harikasını gördüğüm için kendimi çok şanslı hisssettim. Daha sonra otelimize geri döndük ve küçük şirin El Calafate kasabasının en güzel et restoranında kuzu kebabı yedik. Onların pişirme sistemleri farklı. Ortada yanan ateşin etrafına asılan kuzular pişiyor ve masanıza parçalanmış olarak geliyor. Nefis bir et ziyafetinden sonra otelimize gidip uyuduk ve ertesi sabah da 4X4 dağ turuna çıktık. [resim=20140328resim-144110OJ][/resim] Calafate Balkonları olarak adlandırılan 1000 metre yükseklikteki dağa, Trekker adı verilen dev 4x4 araçlarla çıkılıp sonrasında ATV ile kaya labirentleri arasında yapılan turun ardından teleferikle dağdan şehir merkezine inişten oluşan 3 saatlik bir tur. [resim=20140328resim-144132EU][/resim] Zirvede ATV motorlarla dolaşmak müthiş keyifti. Çok modern, çok medeni bir geziydi. Her şey dört dörtlük ayarlanmıştı. Bayıldım. [resim=20140328resim-144157JL][/resim] Tur esnasında And Dağları, Argentino Gölü, Fitz Roy Dağı ve Perito Moreno’nun aynı anda görülebildiği panaromik bir manzara da şaraplarımızı yudumlamak ayrı bir keyif oldu. [resim=20140328resim-144230GJ][/resim] Güney Amerika'nın bu bölümüne Patagonya deniliyor. Yani ülkemizde hep espri konusu olan Patagonya'yı da görmüş ve yaşamış olduk. Dönüş yolculuğunda Buenos Aires-İstanbul THY uçağına binince keyfimiz çok daha yerine geldi. Yine harika bir kabin içi servisi, harika lezzetler ve güler yüzlü personel ile zaman su gibi akıp geçti. Teşekkürler THY..