DİAGEO+MEY’İN DAVETİ MUHTEŞEMDİ!

Admin
Admin
Yayın Tarihi : 24-12-2011 15:27
Yeme-içme sektörü adına bugüne kadar yapılmış en önemli davet organizasyonuydu. Tüm gecce sektörünü ilgilendiren bu daveti herkesin görmesi lazımdı. Dünyanın en önemli içki firması Diageo, Mey İçki’yi satın alıp birleşmesi adına muhteşem bir davet verdi ve GS Adası’nı karadan köprü kurarak birleştirdi. Muhteşem bir fikir.. Tanrı biliyor ya, 3 yıl önceki “gecce mekan oscarları” daveti için aynı köprüyü kurmayı düşünmüş ama becerememiştim. Tabii ben de Diageo-Mey kadar para olmadığından bu köprü işini yapamamıştım ama onlar yapmış, helal olsun. Turizm Bakanlığı’nın işlerini de başarıyla yapan DDF Ajans bu işi layığıyla gerçekleştirmiş ve deniz romorklerini yan yana bağlayarak çok güzel bir köprü kurmuş, kırmızı halıyı da sermiş. Her türlü güvenlik önlemi ve zodiac’lar da dalgıçlarda hazır bekletiliyordu. Bravo.. Organizasyon yapacaksan böyle yapacaksın işte. Sektör ancak böyle canlanır. Diageo, Mey İçki’yi 3.2 milyar dolara satın aldı. 3.2 milyar dolar! Paraya bak. Düşünün artık firmanın dünya çapındaki büyüklüğünü. Dünya çapında birçok tanınmış içki markası var. Smirnoff, Johnnie Walker, J&B, Baileys gibi.. Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, 2004 yılında Tekel’in alkollü içecekler bölümünü 292 milyon dolara satın almıştı. 2006 yılında ise ABD'li bir fon olan Texas Pasifıc Group (TPG) Capital, Mey İçki'yi yaklaşık 800 milyon dolara devralmıştı. Şimdi de Diageo, Mey içki’yi 3.2 milyar dolara aldı. Yani 292 milyon dolardan, 3.2 milyar dolara çıkan bir satış var ortada! Bu tamamen Galip Yorgancıoğlu’nun başarısı. Galip Bey’in bu başarıdan dolayı 25 milyon dolar ödüllendirildiği söyleniyor. Türkiye'nin en büyük alkollü içki üreticisi olan Mey İçki'nin 50 binden fazla satış noktası bulunuyor. Bu sayede Diageo’nun tüm ürünleri bu noktalara ulaşmış olacak. Aynı zamanda da Türk rakısı, Diageo’nun dünya satış noktalarında satılacak. Diageo ve Mey’in birleşip sektöre çok büyük girmesi haliyle diğer içki firmalarını tedirgin etti. Şimdi Diageo-Mey sponsorluklara daha büyük girecekler.. Bu sektöre bir hareketlilik getirecek ama küçük firmaların bu hareketlilik karşısında nasıl bir yol izleyeceği merak konusu oldu! İkinci merak konusu ise Diageo’nun, islam ülkesi olan ve AK Parti hükümetinin alkole sıcak bakmamasına rağmen, Türkiye’deki alkollü içecek firmasına neden bu kadar fazla yatırım yapma gereği duydu? Bunlardan çıkan sonuç, AK Parti hükümetinin önümüzdeki yıllarda alkole getirilen kısıtlamanın ve bakış açısının biraz daha esnetileceği yönünde gelişmeler olduğunu gösteriyor olması. Hayırlısı olsun.