GICIK REKLAMLAR!

Admin
Admin
Yayın Tarihi : 22-11-2005 00:24
Dünkü "kendi kendini artist yapan yönetmen Sinan Çetin" yazımdan sonra Sinan Bey anında cevap göndermiş ve "Reklamlarda tabi ki bedava oynamıyorum. 'Kendini zorla artist yapan yönetmen' tanımlamanıza katılmıyorum. Reklamlarda oynamakla artist olunmaz, herkes reklamlarda oynayabilir. Önemli olan o kişinin belli bir hayran kitlesi olmasıdır. Kim bilir belki bir gün sizinle de bir reklam filmi çekeriz." demişti. Ben de aynen köşemde yayınlamıştım. Sonra da Sinan Çetin'i mail ortamında yakalamışken, "Bambuçya" reklamını da eleştirdiğimi ve bir reklamcı olarak düşüncelerini merak ettiğimi sormuştum. Sinan Çetin yine anında cevap verdi; Sayin Ercetingoz, Kimseyle polemige girmek istemem. Ama inanin begenmediginiz reklamlar bile cok ince stratejilere dayaniyor. Mesela begenmediginiz bambucya reklami, reklam ve promosyon konusunda uzman olan Coca Cola'nin reklami. Coca Cola dunya capinda yillik cirosunun yuzde kacini reklama harciyor bir fikriniz var mi? Ben soyleyim yuzde 45'ini! Inanin neye para dokeceklerini cok cok iyi biliyorlar. Bambucya reklami Almanya'da da yayinlaniyor. Seyredenlerin yuzde 90i gicik oluyor. Ama bu sayede marka akillarda kaliyor. Tum reklamlar urunu sevdirmek uzere disayn edilmez. Bu kadar teknik aciklama yeter sanirim. Sinan Cetin * * * Eee, bilmediğin konuda ahkam kesersen böyle oturturlar Kenan Bey.. Sinan Çetin ne güzel yazmış.. Madem bilmiyorsun ne diye reklam eleştiriyorsun? Bu mailden sonra kafaya taktım ve Haziran Geccesi'ni falan unutup, Hürriyet'in arşivine daldım. Ali Atıf Bir'in "Bambuçya"yla ilgili yazısını buldum. (Bu arada Hürriyet'in arşivi doğru çalışmıyor!) Hadi ben bilmiyorum ve kafadan atıp eleştiriyorum. Peki Ali Atıf Bir ne diyor? 21 Ağustos 2005... Bamboocha ne ya MEŞRUBAT pazarı oldukça hareketli. Pepsi yeni büyük boy lansmanı yapıyor. Diğer büyük boy şişeler yapamayacağımız şeyleri gösteriyor. Coca-Cola 1 No'lu şişeyi arayan herkesi bulabileceğini söylüyor (Biraz hayal kırıklığı ama yine de hiç yoktan iyidir. Ya bir numaralı Formula 1'de birinci olanın şişesi olsaydı! ) Cola-Turka içimizdeki Turka'yı bu kez Kız Kulesi'nde ortaya çıkarmaya çalışıyor. Peki Fanta ne yapıyor? Bamboocha yapıyor. Bamboocha ne? Bamboocha ne ya. Bamboocha ne kardeşim. Bamboocha'ya baktım sözlükte yok. Ülkeler listesinde yok. Bamboocha bir çeşit şey olmasın şey. * * * Hadi beni boşverin, Ali Atıf Bir profesör.. Üniversitede öğrenci yetiştiriyor.. Bu reklamın Almanya'da yayınlanması, bizim ülkemizde de iş yapacağı anlamına mı geliyor? Bence hayır.. Sinan Çetin, "Seyredenlerin yuzde 90'ı gıcık oluyor. Ama bu sayede marka akıllarda kalıyor." demiş.. Bende "marka akıllarda kalıyor ama gıcık olduğu için sevilmiyor" diyorum.. Bu bir içecek.. Gıcık olunan hiçbir şey yenilmez-içilmez.. En azından bizim ülkemizde.. Mesela Şahan Gökbakan'ın gıcık ritmix reklamı vardı.. Ne oldu? Satış patlaması mı yaptı, yoksa Türk seyircisi sevmediği için yayından mı kaldırıldı? Sonuç; İki gündür niye bu konuya taktım? Çünkü hepinizin bu tip gıcık reklamlara sinir olduğunuzu biliyorum.. Reklamcıların mantığını size aktarmaya çalıştım.. (Tekrar hatırlatayım, Bambuçya reklamı ile Sinan Çetin'in bir ilgisi yok).. Bu mantıkla daha çok gıcık reklam izleyeceğiz, haberiniz olsun..