Hülya Avşar'ı güneşte eriyen dondurmaya benzetip, sinirlerimi geren ve seçtiği kelimelerle gereksiz bir polemik yaratan Burak Özdemir, "görüşlerini benimle ve gecce.com okurlarıyla paylaşmalı" çağrıma yanıt verdi. Aynen yayınlıyorum...
Sayın Erçetingöz,
Benim, mantığını oluşturmadığı hiçbir konuda fikir beyan etmeyen ve de
fikirlerini karnından seslendirmeyen biri olmamdan olsa gerek, Hülya Avşar
analizim basınımızın ve halkımızın ilgisini çekti ve tartışmaya değer
bulundu.
Hakkımdaki yazınızı okudum ve size cevap vermedim. Çünkü yazınızın öfkeyle
kaleme alındığını hissettim. Kaldı ki siz de bu durumu 2. yazınızda
doğruluyorsunuz. Size vereceğim cevap da öfkeyle yazılmış, oldukça keskin
bir yanıt olacaktı. Bu da mesleki kariyerimde bugüne dek hep kaçındığım bir
duruma itecekti beni. Ayrıca sizin yaşça benden büyük biri olmanız da bunu
gerektiriyordu.
"Burak Özdemir görüşlerini benimle ve gecce.com okurlarıyla paylaşmalı"
teklifinizi dostça bir çağrı olarak algılıyor ve bu mektubu sizinle ve
okurlarınızla paylaşıyorum.
- Okurlarınıza yönelttiğiniz Burak Özdemir kim? sorusunun yanıtına
gerek kalmamış görünüyor. Ekol Lojistik yöneticisi Sayın Can Kırcan sizi
bilgilendirmiş. Sadece şunu eklemeliyim. buRAK özDEMiR bugüne kadar 100'den
fazla marka için konumlandırma çalışması yaptı ve bunların içinde sizin de
tanıdığınız marka olmuş kişiler de vardı.
- Bu kadar konu arasından, bir hatta iki köşe yazınızı bana ve
açıklamalarıma ayırmanız, sizin de fikirlerimi tartışmaya değer bulduğunuzun
ispatıdır.
- Hülya Avşar konusunda yaptığım analizi "Hiç tanımadığı bir insan
hakkında yorum yapması beni sinirlendi" şeklinde yorumlamanıza çok
şaşırdığımı belirtmeliyim. Bu noktada uzaydan gelmediğimi hatırlamak zorunda
hissediyorum kendimi.
- David Beckham için marka analizi yapmak spor yazarlarının
uzmanlığının dışında bir konudur. Onlar sadece futbol yönünü
eleştirebilirler. Hülya Avşar'ın marka yanının incelenmesi ise, ben ve
meslektaşlarımın işidir. Ben kendisinin eşiyle olan ilişkisi konusunda fikir
beyan etseydim ben de sizin uzmanlık alanıza girmiş olurdum ve bu yanlış
olurdu. Ali Saydam ustamızın geçmişte yaptığı Hülya Avşar analizleri de bu
gerçeğin neticesidir.
- Sonuna kadar arkasında olduğum açıklamalarım sadece ve sadece Avşar
kızı imajıyla ilgilidir. Endüstriyel görüşlerdir. Hülya hanımın kişiliğiyle
hiçbir ilişkisi yoktur. Hülya hanımın marka olma iddiası, kendisinin olduğu
gibi sizlerin de bu gibi analizlere açık olmasını gerektirir.
- Madonna da bir markadır. Marka olmasına karşın, albüm satışları dibe
vurmuş durumdadır. Dünya Madonna markasının emekli olup olmamasını
tartışırken, Türkiye'nin Hülya Avşar markasıyla ilgili böyle bir gündem
oluşturup tartışmasında hiçbir yanlışlık yoktur. Bu tartışma, hem kendisi
için hem de diğer sanatçılarımız için son derece yararlı bir gelişmedir.
Saygılarımla
buRAK özDEMiR
Başkan
Strategica Danışmanlık
* * *
PS. Marka uzmanı Burak Özdemir'in cevabını yarın analiz edeceğim..