Moskova'da neler oldu neler?

Admin
Yayın Tarihi : 26-03-2015 11:45
Dolar krizi sonrası Rusya'daki ekonomik duruma bakmak istedim! Şaka canım.. Tabii ki Moskova'daki yeme-içme ve eğlence dünyasında neler oluyor görmek istedim. [resim=20150326resim-115239MJ][/resim] Kaya Air'in özel uçağıyla 3 saatte Moskova'ya indik. İşin ilginç yani trafik o kadar feci ki, otele trenle çok rahat bir şekilde geçtik. Keşke Antalya'da da böyle havaalanından Belek vs. turizm bölgelerine de trenler olsa.. Bu yıl 22. düzenlenen Moskova MITT fuarında gördüğüm manzara Türk turizmcilerin durumunun zor olduğu.. [resim=20150326resim-114952BD][/resim] Sadece Rusya ile çalışan firmalar zor durumda kalacak gibi görünüyor bu sezon. Ama bazı firmalar da önlemlerini almış durumdalar. Bunlardan biri de Kaya Hotels&Resort Grubu.. Müthiş bir stand yapmışlar, adeta gövde gösterisi sergilediler.. Bünyesinde 9 otel olan Kaya Grubu, Palazzo Belek Oteli ile katıldı fuara. Kaya Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Kaya ve Pazarlama ve Genişlemeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Sami Türkay, fuarın nabzını çok iyi tuttular ve Rus acentaları iyi ağırladılar. Türk turizmini ve tesisleri çok iyi anlattılar.. [resim=20150326resim-115007DI][/resim] [resim=20150326resim-115028FK][/resim] Bu yaz sezonu Kaya Palazzo Belek'in adını çok duyacaksınız. Daha önce gidip ziyaret ettim ve güzelliklerini yaşadım. Harika bir tesis.. Çok uygun fiyatlara süper imkanlar ve sınırsız yeme-içme, eğlence sunuyor. Neyse, Mayıs'ta Kaya Palazzo Belek'ten instagram resimleri paylaşırım sizlere (@kenangecce) Dünyanın en büyük 5 turizm fuarından biri olan MITT Moskova 2015'de 2 bin civarında katılımcı yer aldı. Bu yıl fuar 37 binden fazla ziyaretçiyi ağırladı. Fuar güzeldi güzel olmasına ama fuara gidip gelmek ölümdü! Siz yatın kalkın İstanbul'un trafiğine dua edin.. Moskova'da normalde 10 dakika sürecek yolu ciddi söylüyorum 3 saatte zor gidiyorsunuz. Trafik ciddi bir problem Moskova'da. Çin işkencesi gibi.. Düzelmesi de imkansız. Çünkü yollar ring halinde, İstanbul'da olduğu gibi yan kaçış yolları yok. Moskova'da ikinci problem taksiler.. İnanılmaz üçkağıtçılar. Yine bizim bazı uyanık taksicilerden çok daha kazıkçılar. 5 dakikalık yol için 2800 ruble ödedim. Daha önce 5 yıl Moskova'da yaşayan ve benim bu seyahatte yanımdan ayrılmayan dostum işadamı İzzet Özgümüş, "sen deli misin, burada taksiye binilmez. Yolda elini kaldır, o tarafa giden bir vatandaş seni alır. 200 ruble verirsin" dedi. İzzet olmasa, Moskova'da perişan olurduk vallahi.. [resim=20150326resim-115259SR][/resim] Moskova'nın olmazsa olmazı Kızıl Meydan. Benim de olmazsa olmazım, açık hava bir cafe, puro vs.. [resim=20150326resim-115348UZ][/resim] İlk gün Kırım protestoları olduğu için meydan kapatılmıştı. Bulduğumuz Bosco Cafe'de parmaklıklar arkasında oturduk. Bu arada Rusya'da sigara yasağı başlamış. Ciddi şekilde hiçbir yerde sigara içirmiyorlar. Ama Bosco Cafe'yi çok sevdim ve ertesi gün yine gittim. Protesto falan yok. Kızıl Meydanı şöyle bir turladıktan sonra Bosco Cafe'ye geldim. Yetkili "Sigara yasak" dedi. "peki şu yolda içilmiyor mu?" dedim. "orada içilir" dediler. "oraya masa atsanız" dedim Türk usulü, pratik zeka ve masayı yola koydurdum. Beni gören dışarıya masa koydurmaya başladı.. Kızıl Meydan'da, güneşli bir havada çok güzel keyif yaptım. [resim=20150326resim-115445FO][/resim] Akşam Balkon denilen ve canlı müzik olan popüler bir yere gittik ama ben beğenmedim. Bizim canlı müzik yapan restoranlarımız bu Balkon'a 10 basar! [resim=20150326resim-115602AP][/resim] Başka bir akşam Siberia adlı 10 numara bir restorana gittik. Restoran-club aslında ama Moskova'da haftaiçi hiçbir hareket olmuyor. Cuma-Cumartesi yıkılıyormuş. Siberia gerçekten 3 katlı süper bir mekan. Yemekler, servis her şey ciddi ciddi çok iyiydi. Moskova'da nerelere gittik başka? Armani cafe (sıradan), Calina Bar (güzel), Novikov (çok iyi).. Bu arada Novikov'un sahibi, Ferit Şahenk'in davetlisi olarak İstanbul'a gelmiş. Ferit Şahenk "tüm yatırımı ben yapacağım gel" demiş ama Navikov, "İstanbul'da yeterli zengin turist yok" diyerek kabul etmemiş. Her gidilen seyahatte geride hala gidilmesi gereken yerler kalmalı; Moskova'da aklımda kalan Puşkin Cafe, Obloka Bar var mesela.. İnşallah bir daha ki Moskova seyahatinde oralara da gideriz.