ARŞİPEL, MASA, İSTİNYE BORSA..

Admin
Yayın Tarihi : 07-11-2007 22:24
İstanbul kış sezonu yavaş yavaş hareketlenirken, yeni mekanlar hizmet vermeye başladı.. Kış sezonunda hangi mekanlar açıldı, hangilerine gidilebilir gibi soruların cevaplarını "gecce winter guide" dergisinde bulacaksınız ama ben yine de gezdiklerimi size anlatayım. Her zaman olduğu gibi Papermoon en "in" yer olmaya devam ediyor.. Öğlen-akşam, her daim dolup taşıyor.. Papermoon'da en son moda "4 damla votkalı şampanya"... Güneri Civaoğlu klasiği olarak tercih ediliyor... Yanan Galatasaray Adası çok çabuk toparlanmış.. Geçen akşam Arşipel Balıkçısı'na gittim.. Her zamanki güzelliğiyle devam ediyordu. Galatasaray Adası'nda soğuk ve tekneden çekinenler için yeni bir uygulama başlatılmış.. Öncelikle arabanızla tekne bekleme yerine kadar gidebiliyorsunuz artık. En önemli değişiklik ise tekne bekleme durağı camla kapatılmış ve ısıtılmış. Tekne de ısıtılmış.. Yani soğukla hiç yüz yüze gelmeden Galatasaray Adası'na ulaşabiliyorsunuz. Ada'da Arşipel Balıkçısı ve Ada Kebap var.. Biz Arşipel'i tercih ettik.. Harikaydı. Açık mutfağı, hızlı servisi, değişik mezeleriyle Avrupa ile Asya'nın tam ortasında dört tarafı denizle çevrili muhteşem bir ortamda balık yeme keyfini yaşadık. Sonunda İstinye Park'a da gittim.. Merak ediyordum.. Trafik felaket.. Biraz karışık geldi bana ama zamanla alışılacaktır. Güzel bir mekan olmuş.. Çok büyük.. En önemlisi vale parking olması.. Biz yemeğimizi Masa'da aldık.. Rasim Özkanca'nın yakışıklı ve becerikli oğlu Umut yine harika bir mekan yaratmış.. İçerisi tıklım tıklımdı.. Ve İstinye Park'ın ortağı Zafer Bey de Masa'da yemek yiyenler arasındaydı. Osman Çarmıklı ve Hüsnü Güreli de baş başa yemek yiyorlardı. Zengin bir mönü var Masa'da.. Tabii özellikle masalar çok rahat.. 3 katlı.. Her katında değişik aktiviteler olacakmış. Ben çok sevdim Masa'yı.. Kesinlikle tavsiye ederim. Masa'dan çıkıp Borsa'ya girdik. Ben böyle bir şey görmedim. Ne Borsa, aman ne Borsa.. Bir mekan ancak bu kadar güzel olabilir. Rasim Özkanca harika bir mekan yaratmış.. Buyur ettiler ama Masa'da yediğimiz için başka bir güne söz verdik. Borsa'dan Dragon'a gittik. İstinye Dragon da şık olmuş. Günaydın Kasap çok ilginç. Armutlu'daki Dükkan gibi etler açıkta sergileniyor ve seçtiğiniz et önünüzde pişiyor. İstinye Park'ın en ilginç restoranlarından birisi de Fishmekan'ın işlettiği Balık Evi.. Tezgahta sergilenen balıklardan istediğinizi seçiyorsunuz ve balıklar da önünüzde pişiriliyor. En önemli özelliği ucuz olması. Hamsi-salata 7 ytl. Lüfer 17 ytl gibi.. Balık Evi'nin bir yetkilisi "Cumhuriyet tarihinde ilk defa her gün 5 kasa hamsi satılıyor. Muhteşem bir şey" dedi.. Ve Balık Evi, gerçekten doluydu. Tebrik ederim.. İstinye Park'a, Cumartesi-Pazar gitmenizi tavsiye etmem.. Haftaiçi gidin, keyfini çıkarın..