Diva ile Yunan adaları muhteşem!

Admin
Yayın Tarihi : 05-08-2013 21:19
Başımdan aşağı kaynar sular döküldü sanki. 10 ay hayalini kurduğum mavi tur fiyasko mu olacaktı? Beynim karıştı ve “O zaman bana Diva'yı verin. Size 3 saat müsaade" dedim etkili bir sesle ve LVZZ otelindeki suit odama çıktım. Klimayı sonuna kadar açıp kendimi yatağa attım. Diva teknesi Ege Yat'ın en sevdiğim teknesiydi. Bir kere çıkmıştım muhteşem bir tekne. Bizim arızalı Aventura da iyi ama Diva'nın yanında sönük kalıyor. Resimlerden muhteşemliğini anlamışsınızdır zaten… [resim=20130806resim-105303HS][/resim] Bazen sınırları zorlamayı seviyorum. Madem tekneleri arızalı o zaman en iyisini vermek zorundalar diye odada düşünürken, Ayşe Özer aradı ve “3 saat sonra Diva'yla çıkabilirsiniz Kenan, malzemeler yükleniyor şu anda” dedi. İşte Ege Yat'ın profesyonelliği… Diva ile Yunan Adaları muhteşem olacak. [resim=20130806resim-105330QG][/resim] Tabii ilk gün çok geç olduğu için Kos Limanı’nda yer bulamayız diye Bodrum Akvaryum'da kıçtan kara yaptık. Harika bir yer ama denizde yüzen poşetler, mısır koçanları, pet şişeleri görünce içim acıdı. Günü birlikçi tekneler hiç denetlenmiyor! Oysa bu tip özel koylar için sürat tekneli deniz polislerinin dolaşması lazım ama neredeeeee? [resim=20130806resim-105754FE][/resim] Ertesi gün ilk durağımız Kos Limanı oldu. Zar zor yer bulduk. Liman özelleştirilmiş ve kazık olmuş. Tek gecce liman parası 260 Euro. Oha yani… Aklınızda olsun, mavi turla Yunan Adalarına giderseniz liman ücretlerini siz ödüyorsunuz. [resim=20130806resim-105732RU][/resim] Kos'u fazla sevmiyorum. Sadece şimdi müze olan camili meydanında oturup kahve içmek hoşuma gidiyor. Akşam serinliğinde dar alışveriş sokağında yürümek ve bir iki ilginç hediye almak iyi, sonra da limanın sağ tarafında yer alan yan yana balıkçıların olduğu tarafta Kos'un en iyisi olan Barbouni'de balık keyfi yapmak güzel. Gecce ise barlar sokağı müthiş, tıklım tıklım ama önüm arkam sağım solum Türk tabii ki… [resim=20130806resim-105505WO][/resim] Kos'ta bir gecce yeter. Sabah erkenden Akın Aker kaptan Simi için yola çıktı bile… Uyandığımızda Simi'nin en güzel koyu olan St. George'daydık. Cennet burası olsa gerek. Sanki kayalar yarılmış ve minicik bir su vadisi oluşmuş. Yunanistan'ın en iyi dağcıları bile öğrencileri ile bu vadide dağcılık dersi yapıyorlardı. Gerçekten görmeniz gereken muhteşem bir koy. St. George benim mavi tur favorilerim arasında. [resim=20130806resim-105616ZQ][/resim] Akşam için balık vakti ve bir yan koy olan Padi'deyiz. Şirin bir Ege kasabası gibi, belki de köyü gibi… Salaş bir balıkçı… Ama Fransız turistlerle dolmuş. Nefis mezeler ve deniz çuprası vs. yedik 3 kişi 90 Euro verdik. (Bodrum'un kulakları çınlasın…) [resim=20130806resim-105631VT][/resim] Romanyalı güzel garson kız olan Anna Maria tek başına herkese servis yaptı. Meğerse mekanın sahibi Apostol'un sevgilisiymiş. Mavi tur arkadaşımız Olcayto Ahmet Tuğsuz'un hayalleri yıkıldı…  Simi adasında Padi Koyu’ndaki harika gecceden sonra sabah Kaptan Akın'ın favori koyunda uyandık. Muh-te-şem… Minos Adası’nda, tek teknenin demir atacağı küçüklükte nefis bir koy. Tüm gün deniz keyfi yaptık. Aşçı Özgür Kiremitçioğlu nefis yemekler hazırladı. Çok kibar olan servis elemanı Bülent Taşkıran da işinde çok iyiydi. Diva'nın ve deniz'in hakkını fazlasıyla verdik. Akşam Simi'deki Manos için hazırlandık. YARIN; SİMİ'DE MANOS BALIKÇISI…