Gecce Mekan Oscarları’nda “İstanbul’un en iyi balık restoranı” ödülünü alan Yüksel Karakış anladığım kadarıyla çok üzülmüş. Çünkü hayatında aldığı ilk şikayetmiş bu. Ve bir de şikayet bana yapılıyor..
Önce Yüksel Karakış’ın cevabını okuyalım, sonra bir-iki laf edelim..
* * *
Benim mekanıma gelen müşterilerim sipariş verdiği balığın fiyatını masasına gelmeden bilerek alır. Çünkü girişte balıklarım müşterinin tercihine göre seçilir, tartılır ki fiyatları da üzerinde yazar... Ben adisyonu Kenan Bey'e gönderdim. Her gün balıklarımı taze alıyorum ve aldığım fiyata göre üstüne kar oranını hesaplayıp balığın fiyatını belirliyorum. Bu yüzden her gün balık fiyatım da değişir. Ayrıca içilen şarap 2 şişe ve oldukça kaliteli bir şaraptır...
Genelde benim müşterim Yüksel'e gelip de ne ödeyeceğini bilir. Ama sanırım hanımefendi ilk defa gelmiş ve oturduğu masa da gecce ödülünün altındaki masa. Gece hanımefendi yemeğini yemiş yedikten sonra hesaplamadan hazırlattığı masa bir anda pahalı gelmiş olabilir. Üstteki Gecce ödülünü de görünce muhtemelen Kenan Bey'e mail atmıştır.
Benim mekanıma gelen müşterilerim bir masaya 50-60 TL’de ödeyebilir ama söylediği ürüne göre 2 bin TL’de ödeyebilir. Ama burada ki fiyatları da gayet iyi bilir. Hanımefendi böyle bir şey yapmak yerine hesap önüne geldikten sonra “yetkili biriyle görüşmek istiyorum” deseydi, bizzat benimle görüştürürlerdi. Bunu çok ciddi olarak söylüyorum ben Serap Hanım'dan hesap asla almazdım. Çünkü daha önce bu tarzda bir şikayet kesinlikle almadım. “Olabilir hanımefendi bilmeden yemiş hesap fazla gelmiş bu seferlik bizim ikramımız olsun” derdim. Çünkü ben ticaret yapıyorum. Önemli olan müşteri memnuniyetidir... O nedenle Serap Hanım’ı bir gün misafir etmek istiyorum.. Çünkü bu şikayet mesleki hayatımda almış olduğum ilk şikayettir"
YÜKSEL KARAKIŞ
YÜKSEL BALIK RESTAURANTLARI YÖNETİM KURULU BAŞKANI
* * *
[resim=20120926resim-185554C7][/resim]
Adisyona ve cevap mailine bakınca aslında pazarlık yapılacak bir konu yok. Olsaydı kesinlikle yapardım. Kaldı ki Yüksel Bey, Serap hanımı davet etmek istiyor. Derdini yüz yüze anlatmak istiyor.
Geçen gün ben balıkçıdan iki canlı lüfer aldım, pişmemiş lüfer’in tanesine 50 tl verdim. Yüksel gibi bir yerde lüfer’in tanesine 70 TL yazılması normal hatta ucuz bile..
İki salata var, birisi karidesli. İki şişe şarap var.. Daha ne olsun?
Burada Yüksel Balık’a hak veriyorum ama Yüksel Karakış’ın da davetinin havada kalmamasını ve Serap Hanımı davet etmesini rica ediyorum. Etsin ki, gecce mekan oscarları’ndan “en iyi balıkçı ödülü”nü almak neymiş göstersin.. Kendisininde dediği gibi önemli olan, müşteri memnuniyeti ve yanlış anlaşılmalar.
Serap Hanıma da bir çift lafım olacak. Serap hanım, gecce ödülleri boş mekanlara verilmiyor, çok titizlikle seçiliyor, müşterinin kıymetini bilen, hatası varsa düzeltmeye çalışan mekan ve mekancılara veriliyor. Yoksa verdiğimiz gibi geri almasını da biliriz, siz hiç merak etmeyin.
********
[b]YÜKSEL BALIK’TAN "İMALI" ŞİKAYET![/b]
Bazen okuyucularımızdan bazıları kantarın topuzunu kaçırıyor!
"Pazarlıkçı" diye bir köşe açtım, mekanlardan şikayeti olanlar bildirsin, yardımcı olayım, çözeyim, hem müşteri, hem de mekanlar kendilerine çeki düzen versin istedim ama bazı okuyucular, öyle imali mailler atıyorlar ki, kızmamak elde değil!
Mesela aşağıda şikayeti olan Serap Hanım gibi!
Önce şikayet mailine bakalım, sonra konusalım..
[i]Sayın Kenan Bey
Perşembe akşamı en iyi balık restoranı seçtiğiniz balıkçı Yüksel’e iki yabancı misafirimle gittim. Üstelik kendisini Balıkçı Hasan’da garsonluk yaptığı günlerden tanırım.
İki misafirimle beraber 2 şişe yerli şarap ve birer lüfer için 580 TL bir ücret ödedim..
Fazla bir şey eklemek istemiyorum ama bu ödulleri verirken biraz daha dikkatli olmanızı rica ediyorum ödüllü mekanım var diye 3 kişiden bu ücreti istemeyi doğru bir tavır olarak görmüyorum..
Saygılarımla
Serap Akpınar[/i]
* * *
Buraya kadar her şey normal. Maili alır almaz, bir arkadaşı konuyla ilgili görevlendirip Yüksel Balık'a gönderdim. "Git, yüz yüze bu şikayeti Yüksel Bey’le konuşun" dedim.
Ama daha mailin mürekkebi kurumadan Serap Hanım’dan ikinci bir mail geldi!
* * *
[i]Merhaba Kenan Bey
Geçen hafta size en iyi balık restoranı seçtiğiniz bir mekanla ilgili fiyat şikayet maili göndermiştim ama sayfanızdan takıp ediyorum henüz yayınlanmadığını görüyorum acaba sizin seçtiğiniz bir mekan olmasından dolayı mı bu çekinceniz?
İyi çalışmalar
Serap Akpınar[/i]
* * *
Al sana ön yargı!
"Acaba sizin seçtiğiniz bir mekan olmasından dolayı mı bu çekinceniz?"
Lafa bak? Demek ki Serap Hanım beni hiç tanımamış? İş konusu olunca babamın oğlu olsa tanımayacağımı bilmiyor!
Öğrenecek abisi öğrenecek... Amacımız zaten, doğruları öğretmek. Hem mekancılara, hem de müşterilere..
Arkadaşlarım Yüksel Balık'la görüştü, tüm detayları öğrendi. Ama Serap Hanım’a ceza veriyorum ve cevabı biraz bekletiyorum..
Bu arada Serap Hanım’dan, fatura veya adisyon istemiştim, "hemen gönderiyorum" dedi, henüz gelmedi. Bizim çocuklar adisyonu da almış, hesap kalem kalem belli. Ama cevabı daha sonra yazacağım..
Önemli olan İstanbul mekanlarının İstanbul’a yakışır şekilde hizmet vermesi.. Her türlü şikayete açığız ve ufacık şikayetleriniz bile ciddi şekilde araştırılıyor, dengeli bir şekilde yazılıyor. Sonuç elde ediliyor. Ama lütfen mekanları da zan altında bırakmayın, imali eleştiriler yazmayın..