Mekanlarda dua odaları!

Kenan Erçetingöz
Kenan Erçetingöz
Yayın Tarihi : 01-08-2013 16:03
Merhaba Kenan Bey, İyi tatiller, iyi ramazanlar ve iyi bayramlar. Bir restoranla ilgili problemimizi bildirmek için size yazıyorum. Ben halkla ilişkiler danışmanıyım dolayısıyla bu tür konulara vakıfım. Altı ay evvel İdealtepe sahildeki Günaydın restorana gittik. Zaten bildiğimiz Günaydın; yemek, servis, lezzet başarılı. Namazı kılmak için görevliden yardım istedik. Bizi restoranın içecek deposuna götürdü. Etrafta içecekler, buz dolapları var ayrıca burası garsonların dinlenip, çay molası verdikleri yer. "Bir ibadet odanız yok mu?" dedik, "maalesef" dedi garson bey. Biz de böyle bir talebimiz olduğunu -lütfen- yönetime iletmesini rica ettik. Eve dönünce yönetime e-posta gönderdim ve bir mescit talebimiz olduğunu dile getirdim. Maalesef hiçbir yanıt alamadım. Üstelik bu şube kendilerinin merkez ofisinin altında bulunuyor 31 Temmuz akşamı arkadaşlarımla bu mekana iftar için gittik, yine aynı depoda namaz kıldık. Bunun üzerine size yazmaya karar verdim. Bu konuya binaen şöyle yaklaşımlar olabiliyor: "Namazınızı gidin evinizde kılın". Müslüman olan herkes bilir ki; namaz günün belli zamanlarında yapılması gereken bir ibadettir, hepsini toplayıp sonradan kılma uygulaması yoktur. Ayrıca ben böyle bir talebi yabancı bir ülkede, müşterisinin tamamı gayrı müslimlerden oluşan bir mekandan talep etmiyorum. Nasıl ki "çocuğunuz evde oynasın" demeyip; çocuk oyun odaları açılıyor, oyuncaklar alınıyor, bu odanın başına bir personel istihdam ediliyorsa, Nasıl ki "telefonunuzu evde şarj edin" demeyip şarj ünitesi hizmeti veriliyorsa, Nasıl ki "elinizi evde yıkayın, -affedersiniz- tuvaletinizi evde yapın" demeyip WC'ler yapılıyorsa; müşterilerinin çoğu müslüman kişilerden oluşan bir restoranda dua odası olmamasını son derece abes buluyorum. Kanyon AVM'ye ilk gittiğimde mescit olmadığını öğrendim ve kendilerine e-posta gönderdim. Ertesi gün beni arayıp teşekkür ettiler ve birkaç ay içerisinde dua odasının hizmete gireceğini bildirdiler. Yabancı otellerde (Swiss, Çırağan) gayet güzel bir odada, seccademize varıncaya kadar düşünülmüş şekilde ibadetimizi gerçekleştiriyoruz. Böyle hassas bir mevzuya Günaydın gibi kurumsal bir markanın duyarsız kalabilmesi beni çok şaşırtıyor. Her konuya karşı duyarlı bildiğim size, bu durumu arz etmek istedim. Teşekkürler, başarılar. Sema Özefe * * * [b]Benim görüşüm şöyle sema hanım;[/b] Restoranlarda mescide asla karşı değilim ama yapmayana da baskı yapmak doğru değil. Restoranları oteller, AVM'ler hatta havaalanları ile bir tutmak doğru değildir. Yeri varsa, yapmak istiyorsa, içinden geliyorsa yapsın tabi ki. Ama yeri yoksa ve yapmak istemiyorsa zorlamanın bir anlamı yok. O zaman sizde dua odası olan restoranları tercih edersiniz olur biter. Arz ve talep meselesi. Ayrıca ibadetin telefon şarjıyla aynı konumlandırılması da doğru değil. Tabi ki mailinize cevap yazmaları gerekirdi.. Halkla ilişkiler, restoranların en büyük eksiği! Ayırca günaydın'ın sahiplerine de bu konuyu soracağım ama Gecce.com mekan editörlerine talimat verdim. Mescidi olan mekanları araştırıyorlar. Listesini yayınlarız. Sizde tercih edersiniz..