Kendisine kesinlikle katılıyorum ve restoranların bu rezervasyon sistemini acilen kurmalarını öneriyorum.
* * *
Merhaba Kenan Bey,
Öncelikle yeme-içme sektöründeki çözüm odaklı eleştirileriniz için size teşekkür etmek isterim. Siz ve sizin gibi duayen birkaç isim elbette gittiği her mekanda iyi ağırlanırken bizim gibi sade vatandaşların da aynı kalitede hizmet alabilmesi adına çabalarınızı takdir ediyorum, iyi ki varsınız.
Dikkatinizi çekmek istediğim konu restoranlardaki rezervasyon sisteminin oturmamış olması ve yaşadığımız sıkıntılar.
Mesleğim gereği her gün birçok çift için birçok restorana rezervasyon yaptırmak durumundayım. Maalesef rezervasyon kabul eden restoran sayısı çok az.
Midpoint, Kitchenette, House Cafe, Aşşk Cafe, Sosa, Lucca vb. birçok mekan iki kişi için rezervasyon kabul etmiyor.
Sokaktan geçen kitle zaten yeterince doluluk sağladığı için zannediyorum böyle bir hizmet verme ihtiyacı hissetmiyorlar. Ancak bana kalırsa bu hizmet ihtiyaç duyulduğu için değil tüketiciye konfor sağlamak adına verilmeli.
Restoranlarda rezervasyonlarla ilgilenen sabit bir eleman olmuyor, devamlı bir başkası not alıyor ve çoğu zaman eksik-hatalı kayıtlar oluyor. Restorana giden müşteri rezervasyonum var dediğinde kapıda kendisi ile ilgilenecek ve masasına eşlik edecek bir hostes bulamıyor.
Müşterilerimizin mekana geliş saatleri farklı olduğu zaman aynı rezervasyon ismini verdikleri halde farklı masalara yönlendirilebiliyorlar. Ya da 2 kişilik bir rezervasyonda beyefendi mekana önce geldiğinde rezervasyonun üzeri çizilip hanımefendi geldiğinde bu isimde bir rezervasyon görünmüyor denilebiliyor.
Rezervasyon yaptırdığımız birçok restoran ise defalarca uyarmamıza rağmen son gün herhangi bir saatte teyit maksatlı arayıp, telefonu duymadığımız zaman kafasına göre rezervasyonu iptal edebiliyor. Ya da bizler 1 hafta önce rezervasyon yaptırmamıza karşın yine de müşterilerimize kötü bir masa ayrılabiliyor. Concierge hizmeti verdiğimiz için bu tarz durumlarda çok zor durumda kalıyoruz ve mahcup oluyoruz.
Sevgilerimle
Sibel Şengül