Mika Tur, hemen cevap ver!

Kenan Erçetingöz
Kenan Erçetingöz
Yayın Tarihi : 09-01-2015 18:24
Mağduriyetini çok detaylı şekilde anlatmış aşağıda.. "Bu mailin amacı bu tür kendini akıllı zanneden şirketlerin vatandaşın sırtından para kazanıp onları aptal yerine koymasını bir parça olsun engellemek. Bugün ben bu adımı atmazsam, siz destek vermezseniz, bu şirketlerin yaptıkları yanlarına kar kaldığı müddetçe olan yine tüketiciye olacaktır." demiş Engin Bey.. Bakalım Mika Tur ne diyecek, çok merak ediyorum.. * * * Kenan Bey merhaba, Öncelikle tüketicinin kolayca aptal yerine konduğu ülkemizde elinizden geldiğince destekte bulunduğunuz için teşekkür ederim. Adım Engin, Paris’te yaşıyorum. Aslen İstanbulluyum. Yılbaşı tatilini geçirmek için 2 haftalığına İstanbul’a geldim ve yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istedim... Amacım maddi kaybımı telafi etmekten ziyade diğer tüketicilerin olayların farkına varması, bizim düştüğümüz duruma düşmemesi ve bu firmayı kullanmaması. 5 Ocak Cuma günü arkadaşlarım yılbaşı akşamını da kapsayan Beyrut turuna katılacaklarından bahsettiler. Mika Tur isimli firmanın düzenlediği bu tür internet sitesinden tur bilgileri görünüyordu. Konu ile ilgili Şaşkınbakkal ofisinden ödemelerini yaptıklarını benimde orada ki yetkili ile görüşerek ödeme yapabileceğimi söylediler. İlgili satış temsilcisini aradım ve tur hakkında bilgi aldım, kendisi bana ödeme bilgilerini içeren bir e-mail gönderdi. İlgili tarihte internet sitesinde yazan programda 30 Aralık’ı, 31 Aralık’a bağlayan gece olduğu, dönüşün ise 3 Ocak Cumartesi sabahı yapılacağı yazıyordu. Tarihler benim için çok kritik, yurt dışında çalıştığım için, 4 Ocak gününe Paris’e geri dönüş biletim vardı. Program adında 3 gece 4 gün yazıyor olması beni şüphelendirdi. Çünkü 3’ü sabahı dönüldüğünde otelde 2 gecce uyumuş olacaktık. Bununla ilgili ödemeyi yapmadan önce satış temsilcisini bir kez daha aradım ve kendisinden sözlü olarak; 3 Ocak sabahı dönüş olduğunu, program adında öyle yazdığını ancak 3.gecenin uçakta geçirildiğini belirttim. İlgili hesaba nakit para transferini gerçekleştirdim ve seyahatten 3 gün önce seyahat bürosu ve otelin kesinleşeceği düşüncesi ile beklemeye başladım. 29 Aralık Pazartesi akşamı saat 18:00 civari email geldi yani uçuş saatinden yaklaşık 30 saat önce. E-mail de dönüş tarihimiz 4 Ocak sabahı olarak belirtilmişti. Konu ile ilgili olarak hemen yazılı ve sözlü geri dönüş yaptık ve bu programı kabul etmediğimizi belirttik. Şirkete, başlangıç programında dönüşün 3 Ocak olarak göründüğünü, 4 Ocakta herkesin başka programı olduğunu söyledim. Şirket daha sonra internet sitesinde tur tarihlerini değiştirdi ve dönüşü 4 Ocak olarak düzeltti. 29’u akşamı görüştüğümüz yetkililer bize başka bir dönüş uçak bakacaklarını söylediler. 30’u sabahı başka uçak olmadığını ve katılıp katılmamanın bizim tercihimiz olduğunu, kendi hataları bulunmadığını söylediler. Şirketin Ataşehir’de ki ofisine gittik, yetkililer ile yüz yüze konuşabilirsek daha rahat iletişim kuracağımızı düşünerek… Orada ki yetkili ne derse beğenirsiniz? Hatanın sadece bir yazım hatası olduğunu, ellerinden gelen bir çözüm olmadığını söylediler. O halde paramızı iade edin bu sizin hatanız dediğimizde ise, bunun sadece küçücük bir yazım hatası olduğunu tekrarlayıp durdular. Satış temsilcilerinin bana telefonda sözlü olarak ilgili tarihleri söylediğini vurguladığımda ise, ses kayıtlarını inceleyeceklerini söylediler. Ertesi sabah telefon ile aradığımda ses kayıtlarında satış temsilcisinin bana ayın 3’nün sabahı dönüşü teyit etmiş olduğunu doğruladılar. Ama ilgili temsilcinin de aynı yazım hatasından kaynaklı bu hatayı yapmış olduğunu, şirketin kusurunun bulunmadığını ve iade yapmayacaklarını söylediler… Ben bir ürün alırken alışveriş yaptığım siteye, o sitedeki ürünü satan satış temsilcisinin sözüne güvenemeyeceksem neye dayanarak alışveriş yapacağım? Konu ile ilgili tabi ki yasal haklarımızı arayacağız. Tur için ödediğimiz paraların dışında Beyrut’ta yılbaşı akşamı için Indie isimli restorana yaptığımız rezervasyon kaparolarımız da yanmış oldu. Şimdi hizmet sektörünü bu kadar bilen, gören analiz eden biri olarak size soruyorum? “Bizim gibi okumuş, hali vakti yerindeki adamları bile bu şirketler bu şekilde aptal yerine koymaya kalkarsa, standart bir tüketicinin hakkını kim koruyacak bu ülkede? Mailimin başında da belirttiğim gibi… Bu mailin amacı bu tür kendini akıllı zanneden şirketlerin vatandaşın sırtından para kazanıp onları aptal yerine koymasını bir parça olsun engellemek. Bugün ben bu adımı atmazsam, siz destek vermezseniz, bu şirketlerin yaptıkları yanlarına kar kaldığı müddetçe olan yine tüketiciye olacaktır. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla Engin Etem Mete