* * *
Kenan Bey Merhaba,
Size Suada G Balık yaşamış olduğumuz kötü tecrübeyi anlatmak istiyorum. Bu mekana gidecek olan müşteriler umarım benzer bir muamele görmezler.
Geçtiğimiz Pazartesi akşam üzeri 5 civarında 3 kişi G Balık'a gittik. Mekanda bizimle birlikte sadece 3 masa dolu idi. Etrafta bir sürü garson olmasına rağmen bizim masamızla ilgilenen garson malesef arada bir masamıza uğradı. Hatta belli bir zaman sonra başka bir garsonla değişmiş.
Boğazda bir balık restoranında başlangıçlardan ara sıcaklara her şey için aynı tabak kullanılır mı? Mezelerin suları üzerine ara sıcakları servis ettiler. Buna pek bir şey demedik ancak daha sonra yaşadıklarımız pes dedirtti.
Gelen mezeler tane işi ve ufacık boyutlarda. Mesela kabak çiçeği dolması abartmıyorum bamya kadar. Diğer mezeler de çok küçüktü.
Ana yemek kısmı daha da trajikomik. Lagos kızartma istedik. Gelen porsiyon neredeyse kibrit kutusu kadardı. Üstelik porsiyon fiyatı da 70 TL idi. İtiraz edince biraz daha getirelim dediler ancak daha sonra gelip lagos kalmamış tekir getirelim dediler.
Demek ki kalan lagosu üçe bölüp bize paylaştırınca her birimize kibrit kutusu kadar kalmış. Baştan bize lagosun kalmadığını söylemeleri gerekirdi.
Yemeğin sonunda ortaya istediğimiz şekerpare 1 adetti ve o da dolapta kalmaktan buz gibi olmuştu.
Hesabı istedik. 3 kişi için 535 TL geldi. Bir baktık içmediğimiz 24 TL lik çorbada eklenmiş hesaba. İtiraz ettik ve bu yaşadıklarımızı restoranın müdürüne anlatmak istediğimiz söyledik.
Her seferinde başka bir garson geldi. Israrlarımız sonucu müdür yardımcısı geldi. Boşluk yaşandığını söyledi ve özür diledi. Bize meyve ve tatlı ikramı yaptı. Hesapta da düzeltme yapacağını söyledi. Meyve ve tatlıyı yemeden kalkmak istedik. Hesap bu kez 400 TL geldi ancak bize mekanı öneren Denizbank'ın kredi kartını kullanmak istediğimizde garsonlardan biri "aaaa o zaman olmaz bu indirimi geri almak zorundayız çünkü Denizbank zaten %25 indirim yapıyor" dedi. "Müdürümüz yetkisi dışında size indirim yaptı zaten" dedi. Yanında müdür olmasına rağmen bu şekilde konuştu. Bizde yaptıklarının çok ayıp olduğunu söyledik. Müdüre de o varken garsonun bize bu şekilde açıklama yapmasının hiç yakışık almadığını söyledik.
Memnuniyetimiz için yapmış oldukları indirimi geri almak istediklerinde pes artık dedik ve başka bir kredi kartı kullandık ve mekandan ayrıldık.
Suada gibi bir yerde yaşadığımız bu kötü tecrübeyi başka hiç bir yerde yaşamadık.
İyi günler dilerim.
Gökhan Kara
* * *
Bu şikayetle ilgili Suada G Balık, anında yanıt verdi ve adisyonu gönderdi. G Balık'tan gelen açıklama ise şu şekilde;
* * *
Boğazda hiçbir restoranda başlangıç ve ara sıcak aynı tabakta servis edilmediği gibi bizim restoranımızda da aynı tabak kullanılmamıştır ve kesinlikle de kullanılmamaktadır.
Lagos balığı siparişi verilmeden önce misafirimiz balığı mutfağa gelip porsiyonunun ne kadar olduğunu görmüştür. Sonrasında ise lagos balığından 3 porsiyon istemiştir fakat bu balığı ızgara yerine tava istemiştir. Garson arkadaşımız balığı servis ettiğinde balığın porsiyonunun çok küçük olduğunun şikayetini aldığında balığın tavada piştiği için boyutunda çekilme olduğunu belirtmiştir. Misafirimizin yemekten memnun kalması için (misafirimizin bilgisi dahilinde) ikram olarak farklı bir balık ilave edilmiştir.
Servis edilen tüm ürünler günlük olarak hazırlanmaktadır. Bayat veya uzun süre bekletilmesi söz konusu değildir. Şekerpare adet olarak servis edilmektedir.
Misafirimiz yemekten hoşnut kalmadığını dile getirince restoran müdür yardımcımız Kahraman Bey misafirimize tatlı ve meyve ikramında bulunmak istemiş ancak misafir kabul etmemiştir.
Hesap istediğinde ise Kahraman Bey misafirimize (Denizbank kullanıcısı olduğunu bilmeden) indirim yapıp göndermiştir. Misafirimiz hesabı Denizbank kartıyla ödemek istediğinde garson arkadaşımız iki indirim olmayacağını sadece bir indirim yapabileceğini dile getirmiştir. 500 TL lik hesap 400 TL ye düşürülmüştür.
Misafirin adisyonu ekte bilgilerinize sunulmuştur.
Saygılarımızla
Mahmut ERTÜRK
* * *
Sondan başlamam gerekirse, evet bir banka indirim yapıyorsa ikinci bir indirim yapılması söz konusu olmaz. Bu doğru. Ama garsonlar da müşterilerle muhatap olurken daha dikkatli olmalı ve çok fazla "arkadaş" ağzıyla konuşmamalı!
Şekerpare'nin tek servis edilmesi doğrudur, yeteri derecede büyükse. ( 7 TL normal). Soğukluk derecesine bakmak lazım. Onun için birşey diyemeyeceğim ama G Balık'ın bayat bir ürün vereceğini sanmıyorum.
Kibrit kutusu gibi lagos konusuna gelince burada bir problem olduğu belli. Ne kadar tavada küçülsede, o kadar da kibrit kutusu gibi olması mümkün değil bir porsiyon lagosun. Keşke müşteri bu tip durumlarda fotoğrafını da çekseydi.
Ama G Balık da, porsiyonu küçük bulmuş ki, ekstra balık göndermeyi ihmal etmemiş! Ayrıca sonuçta da bir indirim yapmış.
Sonuçta hep söylediğim şey; gelişen ve değişen İstanbul yeme-içme sektöründe mekanların müşterilerine çok daha yakın ilgi ve alaka göstermeleri gerektiğidir. Mekanlar da hata yapabilir ama artık müşteri, misafirleriyle gittiği yerde adam gibi servis ve kaliteli yemek yemek istiyor. Ödediği paranın karşılığını almak istiyor.
En kısa sürece G Balık'a gideceğim ve teftiş edeceğim..