Bakalım bu ağır eleştiriye Cahide yönetimi ne diyecek?
* * *
[b]Eşimin doğum günü için gittik[/b]
Daha ilk girişte garsonlar 'bunların burada ne işi var. Biz Türk istemiyoruz' tarzında bakışları ile zaten geccenin nasıl geçeceği belli olmuştu. Tüm garsonların yüzünde 'ulan yine akşam oldu. Çalışmak zorundayız' görüntüsü bariz belliydi. İnternette ve basında çok şaşalı anlatılan bu restorantın da bir çokları gibi kandırmaca, doldurmaca olduğunu canlı olarak gördüm.
Depovari bir yerin renk çümbüşü ıvır zıvır ile doldurularak, konsept diye satılması ancak bizim gibi üçüncü dünya ülkelerinde olur şüphesiz. Masaya yakın geçen her garson veya müşteriden sonra deprem oluyor hissi vermesi ise, işçilikte ve dekorda ne kadar özenli oldukları hakkında size bir mesaj verecektir şüphesiz.
İnternette ve özellikle medyada yapılan reklam ve tanıtıma kanarak bu tür yerlere gidilmemesi gerektiğini bir kez daha gördüm. Eşimle yaşamayı umduğum özel geccenin içine ettikleri içinde dileğim, bu restoranın başına umduğum ve dilediğim kehanetler en kısa sürede gerçekleşecektir.
Umarım İzzet Çapa TV macerasından kafasını kaldırıp, işletmelerinin müşteriye nasıl hizmet verdiğini görür.
* * *
Ağır olmasının yanı sıra, biraz da ön yargılı bir mail bu.. Beddua bile etmesine bakılırsa sanıyorum derdi İzzet Çapa’yla bu arkadaşın!
İzzet Çapa’nın televizyoncusu olmasıyla bunun ne ilgisi var? Belki İstanbul’un en kalabalık çalışma kadrosuna sahip bir ekip var Cahide’de..
Ben şunu da anlamam.. Neden o an, salon müdürünü, şefi çağırıp konuşmazlar, dertlerini söylemezler?
Bundan sonra isimsiz, adisyon fişi, faturası ve detayları olmayan şikayetleri yayınlamayacağım. Bu son olsun. Sonra “aaaa, Kenan Bey çekindiği içim yayınlamıyor” demeyin sakın!
Haklı eleştirilerde kimseden çekinmeyeceğimi dünya alem bilir!
Doğru eleştirilere, haklı eleştirilere kapım her zaman açık.. (isim, fatura-fiş, vs olsun lütfen)
Bu eleştiriye Cahide’den çok mütevazi bir cevap geldi. Ben daha kötü bir cevap bekliyordum oysa.. Cahide, kendine yakışan cevabı yazmış..
[b]CAHİDE’NİN CEVABI![/b]
Merhaba;
Her şeyden önce eşinizin doğum gününü bir kez daha tüm ekip olarak kutlarız. Yazınızdan hangi mekânımızdan bahsettiğinizi anlamadığımız için Arabesque ya da Cahide olarak genel bir cevap vermek zorunda kaldık.
Sizler kadar bizler de bu özel kutlamalara önem veririz. Bunu göstergesi olarak pastalar Show kadrosu tarafından (dansözler ya da Cahide Show ekibi) masanıza getirilir. Hatta renkli kokteyller de pastanıza eşlik eder.
Şikâyetinizde belirttiğiniz garsonların “bakışları” hakkında açıkçası söyleyecek bir şey bulamadık.
Mekâna neden Türk misafirlerin gelmesini istemeyelim? Buna da bir anlam veremedik. Bizim mekânlarımızda çoğunluk Türk müşterilerden oluşur. Hatta bununla da övünürüz.
Kehanet ve hissettiğiniz kötü dileklerin ne olduğunu da anlayamadık.
Farz edelim size hizmet eden garson tüm dediklerinizi bakışları ile bir bir yaptı. Neden bu durumu o an mekândaki daha yetkili birine bildirmediniz?
Mekânlarımızda personelin rafine ve profesyonel olmasına ne kadar dikkat etsek de bazen tek bir insanın olumsuz davranışını, bir işletmenin tamamına yüklemek çok doğru değil. Mekânın işletmecisi bu durumdan o an haberdar edilseydi daha verimli sonuçlar alına bilinirdi.
Baştan sizi rahatsız eden duruma anında müdahale etmek yerine, beklemeniz ve geceyi o ruh haliyle orada geçirmeniz belki de olayı daha da olumsuz şekilde görmenize, 'kehanet' ve 'kötü hislerin' doğmasına bile sebep olmuş olabilir.
Tekrar söylüyoruz böyle durumlarda üst düzey bir yöneticiyle muhatap olduğunuz zaman, hassas duygularınıza hitap edebilen, dert yanabileceğiniz birisiyle konuşup, ardından mutlu bir gece geçirebilirdiniz.
Tekrar bekleriz.
Saygılar
Cahide ve Arabesque