BU KEZ GARSON MÜŞTERİDEN ŞİKAYETÇİ!

Kenan Erçetingöz

08-08-2012 13:48

Hep müşteriler mekanları ve çalışanları şikayet ediyorlardı. Bu mailde de Gürkan Karataş isimli garson arkadaşımız çok güzel bir şekilde Türk müşterisini şikayet etmiş. Çok da haklı konulara değinmiş. Tebrikler Gürkan.. Mailini çok beğendim. İnşallah Türk müşterisi dediklerini dikkate alır.. * * * Kenan Bey merhabalar, ben merhaba sözcüğünü hiç eksik etmedim, çalıştığım restoranda olsun veya özel yaşamımda, ben bir işletmede garsonluk yapıyorum, mesleğimi çok iyi biliyorum evet, geçmişten günümüze Türk ve dünya şaraplarını, Dünya Mutfağı’nı, yemek ve şarap uyumlarını ve sunumlarını, misafir memnuniyetini, sofra kültürünü vs. Aslında çok zor bir meslek garsonluk, çok iyi çalışmak lazım dersimize, işletmelerin de personelini iyi seçmesi ve misafir memnuniyeti konusunda personelini eğitmesi, sunumunu yaptığı yiyecek ve içecekler hakkında personelinin iyi düzeyde bilgi sahibi olduğunu bilmesi gerekiyor, bu konuyu burada noktalayalım. Asıl söylemek istediğim yerli ve yabancı misafirler arasındaki fark. Hani değerli Türk misafirlerimiz hep şikayetçiler ya, belki Avrupa görmüşler, kendi ülkesinde de aynı sıcaklığı, samimiyeti servis ve yemek kalitesini arayabilirler… Çünkü Avrupa’da birçok mekan gezdi, yeri geldi kendi ülkesini eleştirdi, (konu hakkında) şimdi biraz da ben değerli misafirlerimi eleştireceğim izniniz olursa. Rezervasyon mu yapmak istiyorsun o zaman size ayrılan masaya oturun lütfen, rezervasyonsuz mu geldiniz hoş geldiniz (şu masadaki insanları kaldırıp bizi oturtabilir misiniz veya bizi derhal sigara içilen bölüme alacaksınız ben sizin sürekli müşterinizim gibi tekliflerde bulunmayınız) bir mekana girerken bir merhaba deyiniz, lütfen kaç kişi olduğunuzu kapıda size değer veren karşılama görevinde bulunan mekan hostesine bildiriniz, pat diye içeri girip 4 veya 6 kişilik masalara 2'şer kişi olarak oturmayınız, size merhaba hoş geldiniz diyen personele, zahmet olmazsa teşekkür ediniz; bu bizi olduğu gibi siz değerli misafirlerimizi de yüceltir. Benim çalıştığım işletmede birçok yabancı misafirim oldu, hiç tanımadığım kişiler, mekana girip mekandan çıkana kadar ki zaman diliminde o kadar kibar ve mütevazilerdi ki bazen hayran oluyorum, hani Avrupa gördünüz çok farklı lezzetleri kadehlerinizle keşfettiniz ne güzel, ama misafir olmanın hangi kurallara ve insani yönlere bağlı olduğunu da öğrenmeniz gerekir. Biraz bu konuda çok zayıf bir Türk misafir kitlemiz var. Tabii ki bizim için bir bardak çay içenle, mekanı parti için kapatan misafirimiz aynı değeri ve hizmeti görür. Türk servis personelleri de yurtdışı ve birçok uluslararası seyahat gemilerinde çalışmış yeme-içme sektöründe birçok şarap, yemek ve servis dallarında eğitim ve sertifikalar almıştır. Türk servis personeli de siz değerli misafirlerimize, (kaliteli, samimi ve sıcak) yönleri ile hizmet verip, geçirmiş olduğunuz değerli zamanlarınızı, kadehinizdeki şarabın damağınızdaki keyfini her daim yaşatacaklardır. Teşekkürler. Gürkan Karataş
DİĞER YAZILARI Urla Yaz Mekan Rehberi 01-01-1970 03:00 Kenan Erçetingöz'ün yıldızlı mekanları 01-01-1970 03:00 Engelli rampasını da çözdük! 01-01-1970 03:00 Saçı yanan hemşirenin şikayeti ve kuaförün cevabı! 01-01-1970 03:00 Konya Japon Parkı'ndan şikayet var! 01-01-1970 03:00 "Nikki Beach Rezaleti"ne cevap bekliyorum! 01-01-1970 03:00 Dominos'tan basma kalıp cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Dominos Bebek şubesi kafayı yemiş! 01-01-1970 03:00 Uber’in 10 TL’lik hediyesi gözlerimi yaşarttı! 01-01-1970 03:00 Über’in “ukala” şöförleri! 01-01-1970 03:00 Mika Tur, hemen cevap ver! 01-01-1970 03:00 Burger King kavga olayı büyüyor! 01-01-1970 03:00 Burger King'ten cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Burger King, Instagram'da eleştirildi! 01-01-1970 03:00 Burger King'in ciddiyetsizliği! 01-01-1970 03:00 Burger King'ten şikayet var! 01-01-1970 03:00 Kenan Erçetingöz yazdı, Back-Up halletti 01-01-1970 03:00 Emre Ergani şikayete cevap verdi 01-01-1970 03:00 Suada G Balık, şikayete ne dedi? 01-01-1970 03:00 City's Sinema'da klima sorunu! 01-01-1970 03:00 Ulusoy&Varan sorunu çözdü! 01-01-1970 03:00 İzmir Sess'te müşteri hala kırgın! 01-01-1970 03:00 Sess İzmir'den cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Sess İzmir'den şikayet var!! 01-01-1970 03:00 Ulusoy-Varan'dan şikayet var! 01-01-1970 03:00 Bebek Kasap hamburgerinden şikayetim var! 01-01-1970 03:00 ŞehriKeyif'ten cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Ortaköy Princess’ten cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Ortaköy Princess otelden şikayet var! 01-01-1970 03:00 Çiçekgönder’den çok şikayet var! 01-01-1970 03:00 Mekanlarda dua odaları! 01-01-1970 03:00 Türkbükü Kaktüs Çiçeği’nden cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Tivibu ve Digitürk'ten şikayetçiyim! 01-01-1970 03:00 Hotel Odile şikayete cevap verdi! 01-01-1970 03:00 Antalya Hotel Odile n'aptın sen? 01-01-1970 03:00 Big Chefs şikayeti hemen çözdü! 01-01-1970 03:00 Turkcell'den şikayet var! 01-01-1970 03:00 İzmir Deniz Restaurant'tan şikayet var! 01-01-1970 03:00 Dizi sektöründeki dolandırıcılık! 01-01-1970 03:00 Yine Digitürk şikayeti! 01-01-1970 03:00 Cicekgonder.com'dan şikayet var! 01-01-1970 03:00 İzmir Sisim Meyhane'den cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Gülşen’in menajerinden cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Bunun sorumlusu Gülşen’dir! 01-01-1970 03:00 Yine Happily Ever After'dan şikayet geldi! 01-01-1970 03:00 Nusret, vale kazasını ödedi! 01-01-1970 03:00 Pronet özür diledi ve halletti! 01-01-1970 03:00 Digitürk'ten yine şikayet var! 01-01-1970 03:00 SESS KULÜP’TEN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 ALKATRAZ’DA YAŞI KÜÇÜK KIZLARA İÇKİ VERİLDİ Mİ? 01-01-1970 03:00 CAHİDE İÇİN İLGİNÇ ŞİKAYET, GÜZEL CEVAP! 01-01-1970 03:00 REZERVASYONDAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 YURTİÇİ KARGO’DAN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 HAPPILY EVER AFTER ŞİKAYETLERİ BİTMİYOR! 01-01-1970 03:00 REİNA’DAKİ KÖŞEBAŞI’NDAN ŞİKAYET GELDİ! 01-01-1970 03:00 TARİHİ KARAKÖY BALIKÇISI’NDAN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 YÜKSEL BALIK ŞİKAYETE NASIL CEVAP VERDİ? 01-01-1970 03:00 URLA YOSUN RESTAURANT'TAN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 URLA YOSUN RESTORAN KABUSU! 01-01-1970 03:00 BURGER KING’TEN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 HAPPILY EVER AFTER BIKTIRDI! 01-01-1970 03:00 BURGER KING'DEN BİR ŞİKAYET DAHA! 01-01-1970 03:00 HOT POİNT’İ KUTLAMAK GEREKİR 01-01-1970 03:00 FRATELLİ LA BUFALA’DAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 PİPA’DA REZERVASYON ZORLUĞU! 01-01-1970 03:00 TAPS VE BEBEK KORU ŞİKAYETE CEVAP VERDİ! 01-01-1970 03:00 YA-RE'DEN KURUMSAL(!) YANIT! 01-01-1970 03:00 HAPPİLY EVER AFTER, SAÇMALADI! 01-01-1970 03:00 DOORS GRUP, PAPAĞAN GİBİ HEP AYNI CEVAPLARI VERİYOR! 01-01-1970 03:00 DOORS, ROBOTA BAĞLAMIŞ! 01-01-1970 03:00 LOKMA CAFE, HASARI ÖDÜYOR! 01-01-1970 03:00 “BALIKÇI KAHRAMAN ÇOK KAZIK!” 01-01-1970 03:00 MOJİTO’DAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 ALKOLLÜ MÜDÜR KOVULDU! 01-01-1970 03:00 FOÇA BALIK’TAN DETAYLI CEVAP! 01-01-1970 03:00 CAHİDE, MÜŞTERİSİNDEN ÖZÜR DİLEDİ! 01-01-1970 03:00 PAZARLIKÇI’YA ŞİKAYET YAĞIYOR! 01-01-1970 03:00 SESS ÖZÜR DİLEDİ! 01-01-1970 03:00 BLACKK’İN CEVABI TATMİN ETMEDİ! 01-01-1970 03:00 “KALABALIK”TAN BAĞIŞ MAKBUZU BEKLİYORUM! 01-01-1970 03:00 KIRINTI, TRAFİK CEZASINI ÖDÜYOR! 01-01-1970 03:00 KİTCHENETTE’DEN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 MÜŞTERİNİZE SAYGI DUYUN AYŞE KUCUROĞLU! 01-01-1970 03:00 VE.. RESTORAN ŞİKAYETE CEVAP VERDİ! 01-01-1970 03:00 MARANTA GUSTO OTOPARKINDAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 BURGER KİNG’TEN AÇIKLAMA GELDİ! 01-01-1970 03:00 SARDUNYA, 240 TL’Yİ KABUL ETTİ! 01-01-1970 03:00 THE PLAZA ŞİKAYETİ KABUL ETTİ! 01-01-1970 03:00 ŞAYAN İŞKEMBECİSİ'YLE PAZARLIK! 01-01-1970 03:00 MÜTHİŞ PAZARLIK BAŞLIYOR! 01-01-1970 03:00