Mika Tur, hemen cevap ver!

Kenan Erçetingöz

09-01-2015 18:24

Mağduriyetini çok detaylı şekilde anlatmış aşağıda.. "Bu mailin amacı bu tür kendini akıllı zanneden şirketlerin vatandaşın sırtından para kazanıp onları aptal yerine koymasını bir parça olsun engellemek. Bugün ben bu adımı atmazsam, siz destek vermezseniz, bu şirketlerin yaptıkları yanlarına kar kaldığı müddetçe olan yine tüketiciye olacaktır." demiş Engin Bey.. Bakalım Mika Tur ne diyecek, çok merak ediyorum.. * * * Kenan Bey merhaba, Öncelikle tüketicinin kolayca aptal yerine konduğu ülkemizde elinizden geldiğince destekte bulunduğunuz için teşekkür ederim. Adım Engin, Paris’te yaşıyorum. Aslen İstanbulluyum. Yılbaşı tatilini geçirmek için 2 haftalığına İstanbul’a geldim ve yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istedim... Amacım maddi kaybımı telafi etmekten ziyade diğer tüketicilerin olayların farkına varması, bizim düştüğümüz duruma düşmemesi ve bu firmayı kullanmaması. 5 Ocak Cuma günü arkadaşlarım yılbaşı akşamını da kapsayan Beyrut turuna katılacaklarından bahsettiler. Mika Tur isimli firmanın düzenlediği bu tür internet sitesinden tur bilgileri görünüyordu. Konu ile ilgili Şaşkınbakkal ofisinden ödemelerini yaptıklarını benimde orada ki yetkili ile görüşerek ödeme yapabileceğimi söylediler. İlgili satış temsilcisini aradım ve tur hakkında bilgi aldım, kendisi bana ödeme bilgilerini içeren bir e-mail gönderdi. İlgili tarihte internet sitesinde yazan programda 30 Aralık’ı, 31 Aralık’a bağlayan gece olduğu, dönüşün ise 3 Ocak Cumartesi sabahı yapılacağı yazıyordu. Tarihler benim için çok kritik, yurt dışında çalıştığım için, 4 Ocak gününe Paris’e geri dönüş biletim vardı. Program adında 3 gece 4 gün yazıyor olması beni şüphelendirdi. Çünkü 3’ü sabahı dönüldüğünde otelde 2 gecce uyumuş olacaktık. Bununla ilgili ödemeyi yapmadan önce satış temsilcisini bir kez daha aradım ve kendisinden sözlü olarak; 3 Ocak sabahı dönüş olduğunu, program adında öyle yazdığını ancak 3.gecenin uçakta geçirildiğini belirttim. İlgili hesaba nakit para transferini gerçekleştirdim ve seyahatten 3 gün önce seyahat bürosu ve otelin kesinleşeceği düşüncesi ile beklemeye başladım. 29 Aralık Pazartesi akşamı saat 18:00 civari email geldi yani uçuş saatinden yaklaşık 30 saat önce. E-mail de dönüş tarihimiz 4 Ocak sabahı olarak belirtilmişti. Konu ile ilgili olarak hemen yazılı ve sözlü geri dönüş yaptık ve bu programı kabul etmediğimizi belirttik. Şirkete, başlangıç programında dönüşün 3 Ocak olarak göründüğünü, 4 Ocakta herkesin başka programı olduğunu söyledim. Şirket daha sonra internet sitesinde tur tarihlerini değiştirdi ve dönüşü 4 Ocak olarak düzeltti. 29’u akşamı görüştüğümüz yetkililer bize başka bir dönüş uçak bakacaklarını söylediler. 30’u sabahı başka uçak olmadığını ve katılıp katılmamanın bizim tercihimiz olduğunu, kendi hataları bulunmadığını söylediler. Şirketin Ataşehir’de ki ofisine gittik, yetkililer ile yüz yüze konuşabilirsek daha rahat iletişim kuracağımızı düşünerek… Orada ki yetkili ne derse beğenirsiniz? Hatanın sadece bir yazım hatası olduğunu, ellerinden gelen bir çözüm olmadığını söylediler. O halde paramızı iade edin bu sizin hatanız dediğimizde ise, bunun sadece küçücük bir yazım hatası olduğunu tekrarlayıp durdular. Satış temsilcilerinin bana telefonda sözlü olarak ilgili tarihleri söylediğini vurguladığımda ise, ses kayıtlarını inceleyeceklerini söylediler. Ertesi sabah telefon ile aradığımda ses kayıtlarında satış temsilcisinin bana ayın 3’nün sabahı dönüşü teyit etmiş olduğunu doğruladılar. Ama ilgili temsilcinin de aynı yazım hatasından kaynaklı bu hatayı yapmış olduğunu, şirketin kusurunun bulunmadığını ve iade yapmayacaklarını söylediler… Ben bir ürün alırken alışveriş yaptığım siteye, o sitedeki ürünü satan satış temsilcisinin sözüne güvenemeyeceksem neye dayanarak alışveriş yapacağım? Konu ile ilgili tabi ki yasal haklarımızı arayacağız. Tur için ödediğimiz paraların dışında Beyrut’ta yılbaşı akşamı için Indie isimli restorana yaptığımız rezervasyon kaparolarımız da yanmış oldu. Şimdi hizmet sektörünü bu kadar bilen, gören analiz eden biri olarak size soruyorum? “Bizim gibi okumuş, hali vakti yerindeki adamları bile bu şirketler bu şekilde aptal yerine koymaya kalkarsa, standart bir tüketicinin hakkını kim koruyacak bu ülkede? Mailimin başında da belirttiğim gibi… Bu mailin amacı bu tür kendini akıllı zanneden şirketlerin vatandaşın sırtından para kazanıp onları aptal yerine koymasını bir parça olsun engellemek. Bugün ben bu adımı atmazsam, siz destek vermezseniz, bu şirketlerin yaptıkları yanlarına kar kaldığı müddetçe olan yine tüketiciye olacaktır. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla Engin Etem Mete
DİĞER YAZILARI Urla Yaz Mekan Rehberi 01-01-1970 03:00 Kenan Erçetingöz'ün yıldızlı mekanları 01-01-1970 03:00 Engelli rampasını da çözdük! 01-01-1970 03:00 Saçı yanan hemşirenin şikayeti ve kuaförün cevabı! 01-01-1970 03:00 Konya Japon Parkı'ndan şikayet var! 01-01-1970 03:00 "Nikki Beach Rezaleti"ne cevap bekliyorum! 01-01-1970 03:00 Dominos'tan basma kalıp cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Dominos Bebek şubesi kafayı yemiş! 01-01-1970 03:00 Uber’in 10 TL’lik hediyesi gözlerimi yaşarttı! 01-01-1970 03:00 Über’in “ukala” şöförleri! 01-01-1970 03:00 Burger King kavga olayı büyüyor! 01-01-1970 03:00 Burger King'ten cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Burger King, Instagram'da eleştirildi! 01-01-1970 03:00 Burger King'in ciddiyetsizliği! 01-01-1970 03:00 Burger King'ten şikayet var! 01-01-1970 03:00 Kenan Erçetingöz yazdı, Back-Up halletti 01-01-1970 03:00 Emre Ergani şikayete cevap verdi 01-01-1970 03:00 Suada G Balık, şikayete ne dedi? 01-01-1970 03:00 City's Sinema'da klima sorunu! 01-01-1970 03:00 Ulusoy&Varan sorunu çözdü! 01-01-1970 03:00 İzmir Sess'te müşteri hala kırgın! 01-01-1970 03:00 Sess İzmir'den cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Sess İzmir'den şikayet var!! 01-01-1970 03:00 Ulusoy-Varan'dan şikayet var! 01-01-1970 03:00 Bebek Kasap hamburgerinden şikayetim var! 01-01-1970 03:00 ŞehriKeyif'ten cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Ortaköy Princess’ten cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Ortaköy Princess otelden şikayet var! 01-01-1970 03:00 Çiçekgönder’den çok şikayet var! 01-01-1970 03:00 Mekanlarda dua odaları! 01-01-1970 03:00 Türkbükü Kaktüs Çiçeği’nden cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Tivibu ve Digitürk'ten şikayetçiyim! 01-01-1970 03:00 Hotel Odile şikayete cevap verdi! 01-01-1970 03:00 Antalya Hotel Odile n'aptın sen? 01-01-1970 03:00 Big Chefs şikayeti hemen çözdü! 01-01-1970 03:00 Turkcell'den şikayet var! 01-01-1970 03:00 İzmir Deniz Restaurant'tan şikayet var! 01-01-1970 03:00 Dizi sektöründeki dolandırıcılık! 01-01-1970 03:00 Yine Digitürk şikayeti! 01-01-1970 03:00 Cicekgonder.com'dan şikayet var! 01-01-1970 03:00 İzmir Sisim Meyhane'den cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Gülşen’in menajerinden cevap geldi! 01-01-1970 03:00 Bunun sorumlusu Gülşen’dir! 01-01-1970 03:00 Yine Happily Ever After'dan şikayet geldi! 01-01-1970 03:00 Nusret, vale kazasını ödedi! 01-01-1970 03:00 Pronet özür diledi ve halletti! 01-01-1970 03:00 Digitürk'ten yine şikayet var! 01-01-1970 03:00 SESS KULÜP’TEN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 ALKATRAZ’DA YAŞI KÜÇÜK KIZLARA İÇKİ VERİLDİ Mİ? 01-01-1970 03:00 CAHİDE İÇİN İLGİNÇ ŞİKAYET, GÜZEL CEVAP! 01-01-1970 03:00 REZERVASYONDAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 YURTİÇİ KARGO’DAN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 HAPPILY EVER AFTER ŞİKAYETLERİ BİTMİYOR! 01-01-1970 03:00 REİNA’DAKİ KÖŞEBAŞI’NDAN ŞİKAYET GELDİ! 01-01-1970 03:00 TARİHİ KARAKÖY BALIKÇISI’NDAN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 YÜKSEL BALIK ŞİKAYETE NASIL CEVAP VERDİ? 01-01-1970 03:00 BU KEZ GARSON MÜŞTERİDEN ŞİKAYETÇİ! 01-01-1970 03:00 URLA YOSUN RESTAURANT'TAN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 URLA YOSUN RESTORAN KABUSU! 01-01-1970 03:00 BURGER KING’TEN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 HAPPILY EVER AFTER BIKTIRDI! 01-01-1970 03:00 BURGER KING'DEN BİR ŞİKAYET DAHA! 01-01-1970 03:00 HOT POİNT’İ KUTLAMAK GEREKİR 01-01-1970 03:00 FRATELLİ LA BUFALA’DAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 PİPA’DA REZERVASYON ZORLUĞU! 01-01-1970 03:00 TAPS VE BEBEK KORU ŞİKAYETE CEVAP VERDİ! 01-01-1970 03:00 YA-RE'DEN KURUMSAL(!) YANIT! 01-01-1970 03:00 HAPPİLY EVER AFTER, SAÇMALADI! 01-01-1970 03:00 DOORS GRUP, PAPAĞAN GİBİ HEP AYNI CEVAPLARI VERİYOR! 01-01-1970 03:00 DOORS, ROBOTA BAĞLAMIŞ! 01-01-1970 03:00 LOKMA CAFE, HASARI ÖDÜYOR! 01-01-1970 03:00 “BALIKÇI KAHRAMAN ÇOK KAZIK!” 01-01-1970 03:00 MOJİTO’DAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 ALKOLLÜ MÜDÜR KOVULDU! 01-01-1970 03:00 FOÇA BALIK’TAN DETAYLI CEVAP! 01-01-1970 03:00 CAHİDE, MÜŞTERİSİNDEN ÖZÜR DİLEDİ! 01-01-1970 03:00 PAZARLIKÇI’YA ŞİKAYET YAĞIYOR! 01-01-1970 03:00 SESS ÖZÜR DİLEDİ! 01-01-1970 03:00 BLACKK’İN CEVABI TATMİN ETMEDİ! 01-01-1970 03:00 “KALABALIK”TAN BAĞIŞ MAKBUZU BEKLİYORUM! 01-01-1970 03:00 KIRINTI, TRAFİK CEZASINI ÖDÜYOR! 01-01-1970 03:00 KİTCHENETTE’DEN CEVAP GELDİ! 01-01-1970 03:00 MÜŞTERİNİZE SAYGI DUYUN AYŞE KUCUROĞLU! 01-01-1970 03:00 VE.. RESTORAN ŞİKAYETE CEVAP VERDİ! 01-01-1970 03:00 MARANTA GUSTO OTOPARKINDAN ŞİKAYET VAR! 01-01-1970 03:00 BURGER KİNG’TEN AÇIKLAMA GELDİ! 01-01-1970 03:00 SARDUNYA, 240 TL’Yİ KABUL ETTİ! 01-01-1970 03:00 THE PLAZA ŞİKAYETİ KABUL ETTİ! 01-01-1970 03:00 ŞAYAN İŞKEMBECİSİ'YLE PAZARLIK! 01-01-1970 03:00 MÜTHİŞ PAZARLIK BAŞLIYOR! 01-01-1970 03:00