Türk popundaki yeni tarzı Edis mi yarattı?

Onur Aktaş
Onur Aktaş
Yayın Tarihi : 08-10-2021 14:36
Edis, Norm Ender'in bu çıkışına cevap vermezken, "Tarkan gibi başarılı olmayı herkes ister" diyerek konuyu geçiştirmişti. Ve Edis'in belgeseli Netflix'te yayına girdi. İzleyince anladık ki Meğerse Edis, Tarkan olmayı bırakın dünya starı olmuş(!) [resim=20211008resimHD-143756TI][/resim] Üstelik de bunu tüm zorluklara rağmen tek başına başarmış. Menajerlerin ona imzalattığı ölüm sözleşmelerine baş kaldırmış, günlerce stüdyolarda kalmış, üretmiş, şarkı yazmış, değişik müzisyenlerle görüşerek kendisine yeni bir tarz yaratmış... Edis tabii ki çok çalışmış, zorluklarla mücadele etmiş, günlerce stüdyolarda yatmıştır. Bunlara hiç itirazım yok. Gayet başarılı bir müzisyen olduğu da gün gibi ortada. Buna da söyleyecek bir sözüm yok. Ama Türk popunda yeni bir tarz yaratan kişi üzgünüm ki Edis değil, yine burun büktüğünüz o rapçilerdir. Siz kabul etmeseniz de bugün pop müziğindeki değişimi başlatan isimlerden birisi rap dünyasından gelen Emrah Karakuyu'dan başkası değildir. Eğer Edis yeni bir tarz oluşturduysa belgeselinde şarkılarını çalıp, isminden hiç söz edilmeyen Emrah Karakuyu'nun da payı büyüktür. Nitekim Edis'in son hitleri "Arıyorum", "Martılar" ve "Nirvana"nın hem sözleri hem müziği Emrah Karakuyu'ya ait. Bunun yanında Ziynet Sali'nin "Kalbim Tatilde" ve "Efkarım Var", Derya Uluğ'un "Kanunlar Gibi", Murat Boz'un "Gece", Ece Seçkin'in "Yastık" şarkılarının tümünde Emrah Karakuyu'nun imzası var. Edis'in başarılı olması, uluslararası müzik devi Warner Music Group'la anlaşmaya varması, Türk müziğini dünyaya tanıtma isteği güzel ve desteklenmesi gereken şeyler. Ama Edis'in bu yolda yürürken yanındaki arkadaşlarının adını anmaması ve her şeyi tek başına yapmış gibi göstermesi de bir o kadar kötü. Edis'e tavsiyem gerçekten dünya starı olmak istiyorsa aynı yolda yürüdüğü insanları unutmamasıdır.