20 Dakika reytinge kurban gitmesin!

Onur Aktaş
Onur Aktaş
Yayın Tarihi : 18-05-2013 01:18
E doğal olarak dizileri de internetten takip ediyorum. O sebeple de şu reyting sistemine oldum olası uyuz oluyorum. Çünkü ne kadar sevdiğim, takip ettiğimiz dizi varsa bir bir yayından kaldırılıyor. Örneğin üniversite yıllarımda "Eşref Saati" diye bir dizi izlerdim. Hani şu Yavuz Bingöl, Yetkin Dikinciler, Özge Borak ve Yağmur Kaşifoğlu'nun başrollerinde oynadığı dizi. "Bize erkek adam derler" diye de şarkısı vardı çok meşhur. Bizim de en atarlı zamanlarımız. Oturup hep beraber onu izliyoruz. Tabi yine internetten. Çünkü zaten evimizde reyting ölçüm cihazı yok. Diziye bir faydamız olmayacak bari reklam izlemekten kurtuluruz diyoruz. Ama o da ne dizi yayından kaldırıyor, biz de tabii büyük bir hayal kırıklığına uğruyoruz. O günden sonra uzun bir süre Türk dizileri izlemedim. Lost izledim, Preson Break izledim. Çünkü reyting sistemi bana hep saçma geldi. Çevremde kimse de reyting cihazı yoktu. Bu yaşıma geldim hala evinde reyting cihazı olan kimseyi görmedim. Tanımadığım adamlar ne izliyorsa bana da zorla onların izletilmesi saçma geldi.. Uzun bir aradan sonra "Ezel"e sardım. Gerçi o biraz uzun sürdü. Ama akıl oyunlarıyla insanları şaşırtmaya beni ise heyecanlandırmaya başlayınca reytinglerde geriledi, "Arka Sokaklar"ı bile geçemedi. Sonrasında da final yaptı. Bence çok erkek bir finaldi. Sonra "Suskunlar"a sardım. O da sevebileceğim, her an ne olacağı belli olmayan, aklımı kurcalayan, ilginç bir diziydi. Eee bu reyting sistemi onu da yedi. Şimdi ise sürekli izlediğim 2 dizi var. Birisi "Leyla ile Mecnun" birisi de "20 Dakika." "Leyla ile Mecnun" TRT'de onun reyting kaygısı yok. Ama "20 Dakika"nın var. Bu hafta günü de değiştirildi zaten, Perşembe'ye alındı. Ve reytinglerde iyice geriledi. Zaten 30 bölüm yayınlanacak bir dizi. Bu yüzden sonunu görmeden bitsin istemiyorum. Bu reyting cihazı kimlerde var bilmiyorum ama ben bu sistemi sevmiyorum. Herkesin evinde reyting cihazı yok belki ama çoğumuzun elinin altında internet var. Bence bu sebeple reyting kadar sosyal medyada göz ardı edilmemeli ve dikkate alınmalı. Gördüğüm kadarıyla "20 Dakika" sosyal medyada konuşulan ve videoları çok tıklanan bir dizi. Umarım yetkililer bunu da dikkate alır ve "20 Dakika"yı reytinglere kurban etmez. Çünkü Türkiye için fazla güzel bir dizi.