DAMAT'TAN GELİNLERE MÜJDE!

Yayın Tarihi : 10-08-2011 14:58
[resim=20110810resim-184915G3][/resim] [b]Damat markası nasıl doğdu?[/b] İlk yıllar daha amatör olarak başladığımız için akılda kalıcı, insanlara cazip gelecek, iyi bir şeyler çağrıştıracak bir isim olarak, kendi içimizde yaptığımız bir diyalog sonrası çıkan bir isim ‘Damat’ oldu. ‘Damat’ Süleymaniye doğumlu, Tween ismi daha profesyonelce seçilmiş olduğu için ona da Amerikan Hastanesi doğumlu diyoruz. Biz, farklılığı nasıl ortaya koyabiliriz, bu farklılıklar içinde insanların dikkatini çekecek neler olabilir? Düşüncesiyle başladık. O yüzden de başlangıç döneminde de markasız ürün satmadım. [resim=20110810resim-184915B4][/resim] [b]Başlangıçta konulan hedefle bugün geldiğimiz nokta farklı değildir. [/b] Dünyaya mal satmak, perspektifi genişletmek, bunlar bir süreç. Her kapı başka bir kapıyı açabiliyor. Ben şuna inanıyorum, hayalleriniz olabilir. Herkesin olması gerekli. Hayallerle birlikte vizyonun tanımını yaptığımız zaman vizyon, planlanmış hayallerdir. Hayallerinizi planlayabiliyorsanız o vizyona sahipseniz mutlaka o hedefe ulaşabilme şansınız olur. Yoksa hayal olmaktan öteye geçemez. Başlangıç aşamasında bunları gerçekleştirmek kolay değil. Bir çok handikap yaşıyorsunuz, düşünmediğiniz engellerle karşılaşıyorsunuz, rakiplerinizle eşit koşullarda başlamıyorsunuz. Olumsuzluklar sizi üzebiliyor, vazgeçme noktasına getirebiliyor o yüzden direnci ortaya koymak çok önemli. Sevdiğim bir tanımlama var; Gerçek girişimci yaşadığı olumsuzluklardan ders çıkartarak tekrar deneme cesaretini gösterendir. Süreç yönetimi çok önemli. Belki işin başlangıç dönemlerinde üretim ekonomisi ya da tekstil hazır giyim sektörü diye değerlendiriyorduk. Ama bana göre artık moda endüstirisi var. Bunların parekendeciliği, marka ekonomisi, tasarım ekonomisi var. Önemli olan bunlara kendinizi hazırlayabilmek ve bu süreçlerin içinde olabilmek. Bu değişimi ön görmek son derece önemli. Yoksa standart ‘ben işi biliyorum para kazanayım’ peki yarın ne olacak? E bakalım ne olacak!’ işte bu olmaz. Mutlaka yarınla ilgili stratejilerin olması lazım. [b]Çin'de taklit edilen tek Türk markası Damat Tween[/b] Yurt dışında 50’nin üzerinde mağazamız, toplam da 180 mağazamız var. Mağaza olarak yıl sonu hedefimiz 200. Satış noktası olarak 600’ün üzerinde ürünlerimiz satılıyor. Çok taklitlerimiz var. Geçenlerde bir arkadaşımız Çin’de bir alışveriş merkezinde taklit ürünümüzü satın almış. Ben bile hayret ettim. Hem avantajı var hem dezavantajı var. Damat Tween markası olarak Çin’de bile taklit edilecek noktaya geldik. Dezavantajı tabii müşteriden dolayı marka algısı olumsuz etkilenebilir. [resim=20110810resim-184915A2][/resim] [b]Türkiye’de London Fashion Week’e katılan tek erkek giyim firması Damat Tween[/b] Uluslar arası organizasyonlar yapmak lazım tabii Londra, Paris, Milano gibi.. Biz kendimizi sorguluyoruz ‘aynısını biz neden yapmayalım?’ diye.. Bir yerden başlamak lazım. Bölgemize de bakıyoruz bu kadar güçlü organizasyon yok. İstanbul da tüm dünyada ilgi çeken bir şehir. Sektörde, tasarımcılara, markalara baktığımız zaman inanılmaz bir gelişim var. O zaman bunların kendilerini ifade etmeleri için bir takım platformların olması lazım. Şuanda bununla ilgili çalışmalarımız var. Çeşitli sivil toplum örgütlerinin oluşturduğu danışma kurulu var. 7-10 Eylül tarihleri arasında moda sektöründe baya bir yoğunluk olacak. Fashion Week tamamen imaj ağırlıklı bir organizasyon. Hatta bu yıl biraz farklılıklar olacak. Shopping Fest. tamamen İstanbul’u çekim merkezi alışveriş merkezi haline getirmek için yapılan ticari bir organizasyon. Tabii ikisi organizasyonda birbirini destekliyor. Geçen yıl London Fashion Week’in kapanış defilesini yaptık. Bizim için gurur verici bir olaydı. Çünkü tutucu oldukları için, oraya kabul edilmek hem de kapanış defilesini yapmak onun akabinde de kapanış partisinin sizinle olması çok güzeldi. Biz bunu gerçekleştirdik ve dünyada da çok büyük yankıları oldu. Moda dünyasındaki karar vericilerle iç içe oluyorsunuz ve onlarla iyi diyaloglar kuruyorsunuz. Sektörde öncü bir markayız. İlkleri gerçekleştiriyoruz. Dünyada celebrity dediğimiz spor, sanat, iş camiası bizden giyinmeyi tercih ediyor. Bu farkındalığı yarattık. Dünyanın her bir yerinde olmak güzel bir duygu. Markamızın tanınırlığı, bilinirliği, olumlu imajı bize gerçekten bütün yorgunluğumuzu unutturuyor. [b]Dünyaca ünlü isimler Damat Tween’i tercih ediyor.[/b] [i][b]José Mourinho ‘nun Damat’la tanışmasını sağlayan o komik hikaye;[/b][/i] [resim=20110810resim-184915D1][/resim] José Mourinho gerçekten bir idol. Barselona mağazamızdan alışveriş yaptığı zaman Chealsea’nin başındaydı. Chealse- Barcelona maçında futbolcuları arıyor, bulamayınca nerede olduklarını merak ediyor. Daha sonra tam kızacağı zaman futbolculara bakıyor ki Damat’dan alışveriş yapmışlar, kıyafetleri görünce kızmak yerine ‘nereden aldınız?’ diyor. Teknik müdürünü arıyor o da bizim mağaza müdürümüzü arıyor ve mağazadan 6.700 euro’luk alışveriş yapıyor. [b]Süleyman Orakçıoğlu’ndan Brad Pitt ailesine jest[/b] [resim=20110810resim-184915C2][/resim] Berlin’de çok ünlü bir çocuk mağazası var. Brad Pitt ve Angelina Jolie çocuklarıyla birlikte oradalardı. Çocukları ağlayınca beğendikleri ürünü satın alamadılar. Biz de sonrasında onlara hediye ettik o ürünü. Erkek giydiren bir yönetici olarak, Süleyman Orakçıoğlu, Türkiye’de ve dünyada hangi erkeklerin tarzını beğenir? Kendine ait stili olan ve Damat markasıyla örtüşen bir isim George Clooney var. Ama biz daha iyi giydirebiliriz.  Cumhurbaşkanımızın giyim stilini, ekonomi bakanımız Zafer Çağlayan’ın giyimini beğeniyorum. Sanat camiasında, bizden giyinen Engin Altan Düzyatan. Zaman zaman Tarkan’ın iyi giyindiğini söyleyebilirim. Bu konuda Kenan Doğulu da yeniliklere açık ama bazen abartıyor. [b]Damatları giydiriyorsunuz. Peki gelinleri giydirmeyi düşünmüyor musunuz?[/b] Çok güzel bir soru ve bu konuda projemiz var. Nişantaşı mağazamızı hem gelinlerin hem damatların daha doğrusu evlilik sürecinde olan herkesin bir şeyler bulabileceği bir konseptle orayı yenilemeyi düşünüyoruz. Önümüzdeki yıl tamamlanmış olacak. Tamamen bir wedding house şeklinde Nişantaşı mağazamız dizayn edilecek ve sadece biz değil çok başarılı tasarımcılarla da çalışacağız. Röportaj: Özlem Sucu Fotoğraf: Damla Arık