Elektrikli otomobil dünyasında çığır açtı! 15 dakikalık şarjla 700 km yol alabiliyor

Elektrikli otomobillerin en önemli sorunu olan uzun şarj süresi ve kısa menzil sorunu çözüldü. Çinli otomobil üretici Changan'ın ürettiği Avatr modeli, sadece 15 dakikalık şarj süresiyle 700 km yol alabilecek kadar menzil elde ediyor.

Elektrikli otomobil dünyasında çığır açtı! 15 dakikalık şarjla 700 km yol alabiliyor
YAŞAM
Yayın Tarihi : 16-10-2023 16:19

Çinli otomobil üreticisi Avatr, elektrikli araç pazarındaki hızlı büyümesini sürdürüyor. Şirket, ilk modeli olan Avatr 11'den sonra ikinci modeli Avatr 12'nin üretimine resmen başladığını duyurdu. Bu heyecan verici gelişme, elektrikli araç teknolojisine olan bağlılıklarını ve Çin'deki üretim yeteneklerini vurguluyor.

Avatr 12 Yeni Nesil Elektrikli Sedan

Avatr 12, önceki modeli Avatr 11'in tasarım dilini devralıyor ve beş metrelik uzunluğuyla coupe tarzı bir sedan olarak karşımıza çıkıyor. Bu zarif ve lüks araç, Çin'deki üretim hattından ilk kez çıktı ve gözlerini tüm dünyaya çevirdi. Avatr 12'nin çıkışı, Münih'teki IAA Mobility fuarında büyük bir ilgiyle karşılandı.

Avatr 12'nin resmi tanıtımı Münih'teki prestijli IAA Mobility fuarında gerçekleşti. Bu etkinlik, elektrikli araç dünyasının önemli oyuncularını bir araya getirirken, Avatr'ın uluslararası pazardaki varlığını da güçlendirmeyi hedefliyor. Şirket, Avatr 12'nin Çin dışında da müşterilere sunulacağını açıkladı ve teslimatların yıl sonuna kadar Çin'de başlayacağını belirtti.

Avatr'ın Münih'teki IAA Mobility fuarındaki varlığı, şirketin Avrupa pazarına odaklandığına dair güçlü bir işaret olarak kabul ediliyor. Henüz resmi bir açıklama yapılmamış olsa da, Avatr'ın bu büyük etkinlikte elektrikli modellerini tanıtmasının ardından Avrupa'da genişlemeyi hedeflediği söylentileri dolaşıyor. Avatr'ın Çin dışındaki pazarlara açılma isteği, elektrikli araçların dünya çapında giderek daha fazla kabul gördüğünün bir göstergesi olarak görülüyor.

Avatr'ın ilk elektrikli aracı olan Avatr 11, şu anda Çin'deki yolları süzüyor ve coupe tarzı bir SUV olarak büyük bir başarı elde etti. Şimdi, bu başarılı lansmanın ardından Avatr 12, büyük bir elektrikli sedan olarak sahneye çıkıyor. Hem tasarımı hem de performansıyla dikkat çeken Avatr 12, sürdürülebilir mobiliteye katkıda bulunmayı amaçlıyor.

Avatr'ın ikinci modeli olan Avatr 12, Çin'de üretimine başlayarak elektrikli araç dünyasında önemli bir adım atmış durumda. Bu yeni nesil sedan, Avatr'ın büyüme ve genişleme yolculuğunu hızlandırabilir ve elektrikli araç teknolojisinin gelecekteki rolünü şekillendirmede önemli bir rol oynayabilir. Gözlerimiz, Avatr 12'nin uluslararası pazardaki performansını merakla bekliyor.

Elektrikli Otomotivde Yeni Bir Dönem Başlıyor

Elektrikli otomobil teknolojisi hızla ilerlemeye devam ediyor. Son haberlere göre, Avatr otomobil markası, iki farklı modelle piyasaya sürüş seçenekleri sunacak. Bu modellerden ilki 308 beygir gücüne sahip arkadan çekişli bir versiyon olacakken, diğeri ise 570 beygir gücüne sahip dört tekerlekten çekişli bir versiyon olarak karşımıza çıkacak.

Bu yeni elektrikli otomobillerin gücünü sağlayacak olan bataryalar da oldukça etkileyici. Avatr, CATL'den temin edilecek olan 94.5 kWh kapasiteli bataryaları tercih ediyor. Bu bataryaların performansı ve enerji depolama kapasitesi, geleceğin otomobillerinde önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor.

Avatr 11 ve Avatr 12 modelleri, farklı batarya kapasiteleri ile gelecek. Avatr 11, 90.4 kWh veya 116.8 kWh'lik bataryalarla sunulurken, Avatr 12 ise 94.5 kWh kapasiteli bir bataryaya sahip olacak. Bu, kullanıcıların ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre farklı bir sürüş deneyimi yaşama fırsatı sunuyor.

Bir diğer önemli ayrıntı ise çekiş sistemi. Avatr 11 sadece dört tekerlekten çekişli bir araç olarak sunulurken, Avatr 12 artık tek motorlu bir versiyonla da piyasaya sürülecek. Bu, kullanıcıların daha fazla seçenek ve esneklik sunuyor. İlk modelin menzili sırasıyla 555 ve 680 kilometre olarak açıklandı.

Elektrikli otomobillerin en önemli özelliklerinden biri de menzil performansıdır. Avatr 11'in menzili ortalama olarak 555 ile 680 kilometre arasında değişiyor. İkinci model olan Avatr 12 ise Çin test döngüsüne göre sırasıyla 650 ve 700 kilometre menzile sahip olacak. Bu, uzun mesafe seyahat edenler için oldukça cazip bir seçenek sunuyor.

Elektrikli otomobil sektöründe yaşanan bu gelişmeler, sürdürülebilir ve çevre dostu ulaşımın geleceği için umut vadeden adımlardır. Avatr'ın yeni modelleri, güçlü batarya teknolojisi ve çeşitli sürüş seçenekleri ile dikkat çekiyor. Elektrikli otomobil pazarının büyümeye devam etmesiyle birlikte, kullanıcılar daha fazla seçenek ve daha uzun menzil sunan araçlara erişebilecekler. Bu, hem çevre için hem de kullanıcılar için büyük bir kazanç olabilir. Gelecekte daha fazla yenilik ve gelişme bekleniyor, bu da elektrikli otomobil teknolojisinin daha da olgunlaşacağına işaret ediyor.

Çin merkezli otomobil üreticisi AVATR 12, şaşırtıcı bir dönüşümle karşımızda! Son üretim lansmanında CEO Tan Benhong, Changan, Huawei ve CATL'nin toplamda 2 milyar yuanı aşan katkılarıyla gerçekleştirilen AVATR 12'nin üretim başarısını övdü.

CATL, AVATR 12 için özel olarak tasarlanmış 'H' şeklindeki bataryasıyla dikkat çekiyor. Bu özel batarya tasarımı, arka yolcu alanını artırmak için batarya düzenini optimize ederek AVATR 12'nin performansını artırıyor. CATL'nin bu özgün katkısı, AVATR 12'nin enerji verimliliğini ve sürüş menzilini önemli ölçüde artırıyor.

Çinli batarya üreticisi CATL, ağustos ayında tanıttığı yeni nesil LFP bataryası Shenxing ile dikkatleri üzerine çekti. Shenxing bataryası, inanılmaz bir hızda şarj olabilme özelliğiyle öne çıkıyor. Ancak, bu şaşırtıcı teknolojinin hangi AVATR modellerinde kullanılacağı henüz netlik kazanmış değil.

CATL, Shenxing bataryalarının üretimine 2023 sonunda Çin'de başladıktan sonra, gelecekte Almanya ve Macaristan'daki Avrupa tesislerinde de üretmeyi planlıyor. Bu, CATL'nin uluslararası pazarda da büyük bir etki yaratacağının bir göstergesi olarak dikkat çekiyor.

Shenxing bataryalarının en dikkat çekici özelliği, hızlı şarj yetenekleridir. LFP (Lityum Demir Fosfat) bataryalar, klasik lityum iyon bataryalara göre daha hızlı şarj edilebilirler. Şarj gücü, batarya boyutuna göre dört kat artar, bu da kullanıcıların kısa sürede tam bir şarj elde etmelerine olanak tanır.

CATL, Shenxing bataryaları ile AVATR 12'nin şarj hızını inanılmaz bir şekilde geliştirdi. Şirket, 400 kilometrelik bir yolculuğu sadece 10 dakika içinde şarj edebileceğini açıkladı. Bu, elektrikli araç kullanıcıları için devrim niteliğinde bir gelişme olarak kabul ediliyor.

Bu muhteşem teknolojik gelişmelerle, AVATR 12, enerji verimliliği ve sürüş menzili açısından rakiplerinin önünde yer alacak gibi görünüyor. CATL'nin Shenxing bataryalarıyla güçlendirilen AVATR 12, elektrikli araç pazarında büyük bir çığır açabilir.

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan AVATR 12, CATL'nin yenilikçi LFP batarya teknolojisi ile önemli bir atılım yapmaya hazırlanıyor. Bu teknolojik gelişmeler, elektrikli araçların yaygınlaşmasına ve sürdürülebilir bir geleceğe doğru atılmış önemli adımlar olarak görülüyor. AVATR 12'nin bu yeni batarya teknolojisi ile ne kadar başarılı olacağını görmek için heyecanla bekliyoruz.