İlişki Yönetiminde Yapılan 5 Yanlış

İş hayatında sizi başarılı kılacak en önemli yetkinlik nedir diye sorsam, bana ne cevap verirdiniz?

İlişki Yönetiminde Yapılan 5 Yanlış
Kategorilenmemiş
Yayın Tarihi : 30-10-2018 12:57
Ben olsam kesinlikle “İlişki Yönetimi” derdim. Yaşam demek, iletişim demek. Henüz dünyaya gözümüzü açtığımız ilk an annemizle başlıyor iletişimimiz. Ve hayat boyu sadece iş hayatında değil tüm ilişkilerimizde yönetebildiğimiz kadar mutluyuz, yönetebildiğimiz kadar başarılıyız. Kendi seçimimizle olsun ya da olmasın bir şekilde iletişimde olduğumuz ve ilişki kurduğumuz insanlarla çevriliyiz. Özel hayatta seçim şansımız varken iş hayatında durum öyle olmuyor. Peki bu konuda ne yapabiliriz? [resim=20181030resim-130426QA][/resim] Yazımın başlığındaki gibi değil de, bu kez tersten bakalım. Çevresini iyi gözlemleyen biri olarak, ilişki yönetiminde “başarılı” sayılabilecek kişilerin ortak bazı özellikleri olduğunu gördüm. Örneğin; - Etkin dinleme: “mış” gibi değil, gerçekten dikkatini vererek… - Değerli hissettirme: Hangimiz doğumgünümüzde ya da bizim için önemli olan bir günde hatırlanmak ya da kutlanmak istemeyiz ki? - Onaylama: Ama dozunda.. Çünkü günün sonunda herkes onaylanmak ister. - Güvenilir olma: Her ilişki güvene dayalıdır. Ve bence en önemlisi; - Açık iletişim kurabilme: - Düşündüğünü cesaretle kırmadan - bunu birkaç yıl önce aldığım bir geri bildirim eğitiminde öğrenmiştim. Ne kadar güzel bir söylem…Düşündüğünü, doğru bir dille paylaş ki iletişebil. [resim=20181030resim-130458GU][/resim] Şu bir gerçek ki hepimiz tekiz, hepimizin parmak izi farklı ve hepimiz eşi benzeri olmayan yaratımlarız. İlişki yönetimi kavramını kimimiz “yapımız gereği” çok iyi yapabiliyorken kimimiz ise o kadar akışta deneyimleyemiyor. Yine de ben herkes için bu yetkinliğin geliştirilebilir olduğu kanaatindeyim. Yeter ki niyetimiz olsun. Çaba, niyeti takip edecektir.