KIRMIZI İYİ DEĞİL

Avrupalı ve Asyalı uzmanlar ekonominin durumunun yalnızca rakamlarla değil kadınların saç ve etek boylarına göre de belirlenebileceğini ileri sürüyor..

Magazin - 13.03.2008 09:11
KIRMIZI İYİ DEĞİL
Avrupa ve Asyalı ekonomi çevreleri rakamların yanı sıra tüketici alışkanlıklarına göre de ekonominin son durumu hakkında bilgi edinilebileceğini belirtiliyor. Alman IfD araştırma şirketinin verilerine göre özellikle kadınların moda konusundaki tercihleri ekonominin yönü hakkında doğrudan bilgi veriyor.

ŞAŞIRTICI PARALELLİK
Avrupalılara göre hanımların etek boyunun kısalması ekonominin iyiye gittiğinin en önemli işareti. IfD'nin araştırmalara göre 1980'li yıllarda Avrupa ekonomisi oldukça parlak bir dönemden geçerken mini etek modası da ortalığı kasıp kavuruyordu. 1990'lı yıların ilk dönemine gelindiğinde ise Avrupa ekonomisi zor bir döneme girdi. Araştırmaya göre aynı dönemde etek boyları da şaşırtıcı bir şekilde diz altına indi. AB'nin ekonomik rakamları şu sıralar oldukça iyi seviyede bulunuyor. Avrupalı modacılar ise düzenledikleri defilelerle bu yaz için etek boyunun kısa olacağı müjdesini vermiş durumda. Avrupalılara göre ekonomik krizin kapıda olduğunun belirgin bir diğer işareti de dudak boyasının kıpkırmızı ve kalın bir tabaka halinde sürülmesi gösteriliyor.

KIRMIZI İYİ DEĞİL
Estee Lauder kozmetik şirketinin araştırmasına göre, 11 Eylül saldırıların ardından özellikle ABD'de kırmızı ruj satışları görülmemiş derecede yükselişe geçti.

Japonya'da ise hanımların saç stili ekonomik gösterge olarak kabul ediliyor. İnanışa gör,e hanımların saçları kısaldıkça ekonominin durumu da kötüye gidiyor. Japon Kao kozmetik şirketinin araştırmasına göre, ülkede hanımlar şu sıralar çok kısa saç kesimini tercih ediyor. Ülkenin ekonomik durumu ise çok parlak değil. Kao'nun araştırmasında 2002 yılında başlayan ekonomik canlılığın hemen kadınların saç kesimine yansıdığını ve o dönem kadıların saçlarının yaklaşık bellerine kadar uzun olduğuna dikkat çekildi.

Uzun saç daha iyi
Japon bilim insanları yapılan kıyaslamalarda kadınların saçlarının kısaldığı dönemlerde ekonominin de kötüye gittiğini belirlediklerini ileri sürdü. Japon hanımlar arasında halen kısa saçın moda olduğu belirtiliyor. Ülke ekonomisi ise bir türlü istenilen büyüme rakamlarını yakalayamıyor.

Kadınların koyu kırmızı renkli ruju çoğunlukla ekonominin iyi gitmediği dönemlerde tercih ettikleri belirtiliyor. Estee Lauder kozmetik şirketinin araştırmasına göre, 11 Eylül 2001'de saldırılarının ardından özellikle ABD'de kırmızı ruj satışları görülmemiş derecede yükselişe geçti.

Kısa etek müjdesi
Etek boyunun kısalması ekonomi çevrelerince özellikle tüketici güveninin arttığı yönünde bir işaret olarak değerlendiriliyor. Uzmanlar ekonominin kötüye gittiği dönemlerde etek boylarının uzadığının, işlerin iyi gittiği dönemlerde etek boyunun dizüstüne çıktığını belirtiyor. (Sabah)
YASAL UYARI: Haberin kopyalanması yasaktır. Haber, sadece gecce.com’a link verilerek kullanılabilir.Bunun dışında kopyalayanlar hakkında kanuni işlem yapılacaktır.

PAYLAŞ

  • Bunu Facebook'da paylaş!
  • Bunu Tweet'le!
  • Bunu Google Plus'ta paylaş!
  • Bunu Pinterest'te  paylaş!

YORUMLAR

Üye Girişi Yap

İsim

E-posta

Yorumunuz

EN ÇOK TIKLANANLAR

  • Serenay Sarıkaya'nın ilham kaynağı
  • Tolga Sarıtaş aşk iddialarına cevap verdi!
  • Demet Akalın'dan Eser Yenenler'e olay cevap!
  • Ünlü çift kural bozdu!
  • Ünlü oyuncu ölümden döndü!
  • Adli Tıp'dan Rüzgar Çetin’e kötü haber!
  • Demet Şener hakkında şok iddia!
  • Adriana Lima: Artık soyunmayacağım!
Serenay Sarıkaya'nın ilham kaynağı