Gürkan Boztepe
Tüm yazıları MARKA DOKTORU Gürkan Boztepe gurkanboztepe@gecce.com
04 Ocak 2017 17:30

2017 model Turizmci Bakışı!

Aslında 2017-2020 arasında gerçek turizmcilerin iş yapabilmesi olasılığı gözükmüyor.

Bu nasıl oluyor önce onu anlatmak lazım. Dünyada önemli fuarlarda bir yıl hatta 2 yıl sonrasının anlaşmaları yapılmakta.

Mesela ITB Berlin fuarında, Londra ve Moskova fuarlarında 2018-2019 kontenjaları satılmakta.

Cruise (Gemi) turları hep 2 yıl öncesinden nereye gidecekleri belli.

Ben diyorum ki 2020 sonrası için şu an konuşabiliriz.

2020 ‘ye kadar İzmir limanına gelen gemiler rotalarını çoktan Yunanistan olarak değiştirdi bile.

Otelci arkadaşlar her olayın farkında bu sebepten çoğu personel çıkarttı. Hatta kapatan pek çok otel var. Bu sıkıntıların detaylarını öğrenmek isterseniz Otelciler Birliği Başkanı Timur ağabey size anlatıversin.

Restoranlarda özellikle son kalan Arap turist ile ilgili ciddi çalışma yapılmakta idi. Fakat Reina baskını bu ümitleri de söndürmeye yönelik oldu.

Neyse moralimizi bozalım daha da üzülelim mi? Hayır.

Şu anda yapılması gereken "ağlayan esnaf’’ modundan silkelenip çıkmaktır.

Bizim restoranlarımızın kalitesinin farkına varmamız çok önemlidir. Bizim yemeklerimizin damak tadının farkına varmamız çok önemlidir.

Her şeye rağmen TURYİD, TURES gibi derneklerin üye listelerine bakarsanız sadece İstanbul’da 1000'den fazla çok kaliteli restorandan pek çok kişi ekmek yemektedir. Burada dünya standartların üzerinde lokasyon olan İstanbul, başlı başına bir markadır. Bu markayı tüm dünya milletleri birleşse her gün bir eylem yapsa bitiremez.

Burada dikkat edilmesi gereken konu ülke olarak "Turizm ve Gastronomi Stratejimiz var mıdır?" sorusu.

Bana sorarsanız yok.

Dünyanın en güzel ülkesi ve dünyanın en güzel ürünlerine sahip olmanın rehaveti içinde yaşadığımızı düşünüyorum.

Gastronomi Turizmi diye yıllardan beri neden sesimizi duyurmaya çalışıyoruz. Bugün çok daha net anlaşılır vaziyette.

1-Gastronomi Turisti kitlesel hareket yapmadığı için terörizm ile alakaları yoktur.
2-Gastronomi Turisti en zengin turist profile olduğundan herkese fayda sağlar.
3-Gastronomi Turisti lezzet arar o da bizim ülkemizde mevcuttur.
4-Gastronomi Turisti konuşur yazar ve başka turist çeker.
5-Gastronomi Turizmi sayesinde taksicimizden tarladan ot toplayan teyzeye kadar para kazanır.
6-Restoranlarımız kaliteli servis standartları ile başarıyı yakalaması zor olmaz.
7-Michelini araba lastiği olarak kulanıyoruz bakış açısı ötesinde dünya standartlarında bizim kalite satandartlarımızı oluşturup dünya litaretürüne kabul ettirebilecek Osmanlı ve Selçuklu Gastronomi kültürüne saygı duyulmasını sağlayabiliriz.
8-İtalya kendi kültürünü bu yıl 25 gastronomik etkinlik ile tanıtma kararı verip uyguluyorsa,bizler de ayakta uyumayıp kendi kültürümüzü ve gastronomik ürünlerimizi belirlediğimiz hedef ülkelerde tanıtmak için yol haritası ile icraata geçmemiz gerekmekte.Bugüne kadar gördük ki sadece yurtdışında yaptığımız davetlerde baklava sunmamız bizi değil Karaköy Güllüoğlunu marka yapmış.
9-Ülkemizin Lezzet Haritası olması gelen turist için çok önemli olacak.Hatta bunun cep aplikasyonu dahil derneğimiz tarafından hazır edilmiş durumda.
10-Gastronomi Turistinin sadece yabancı değil iç turizmde de de yaklaşık 10 milyon kişiden oluştuğunu ve bunun Avrupa'da pek çok ülkeden büyük olduğunu algılamak gerekmekte.

İşte bu 10 madde ile aksiyon almak için en azından yetkili merciler şapkayı çıkartıp düşünmek ve ardından genç jenerasyonla aksiyon almaya geçmeliler.

Ben buradan Başbakan ve Cumhurbaşkanına sesleniyorum.Gastronomi Turizmi ülkemizin turizminde tek çıkış noktasıdır.

Bu hafta benden bu kadar kalın sağlıcakla…

YASAL UYARI: Yazarın yazısının kopyalanması yasaktır. Yazı, sadece gecce.com’a link verilerek kullanılabilir.Bunun dışında kopyalayanlar hakkında kanuni işlem yapılacaktır.
Bağlantılar: Gürkan Boztepe

PAYLAŞ

  • Bunu Facebook'da paylaş!
  • Bunu Tweet'le!
  • Bunu Google Plus'ta paylaş!
  • Bunu Pinterest'te  paylaş!

YORUMLAR

Üye Girişi Yap

İsim

E-posta

Yorumunuz